التحقيق في أداء المتعلمين الأكراد للغة الإنجليزية كلغة أجنبية في مجال أفعال الخطاب الخطابي
الملخص
AbstractThe paper is an attempt to investigate the performance of Kurdish learners of English as a foreign language (EFL) in the area of illocutionary speech acts. It has been repeatedly experienced that Kurdish learners have difficulty in carrying out speech acts that look natural English. Most of their speech acts seem to be mere translation of speech acts in their native language. The paper argues for the idea that these learners face serious difficulty in performing this type of speech acts, both at the recognition and production levels. It also argues that the difficulty in this area can be due to certain factors among which are lack of linguistic knowledge of the FL and its culture, interference of the native language (NL) with the FL, and lack of pragmatic competence.
To determine the type of difficulty and diagnose its sources, a test has been administered to a sample of students. A number of conclusions have been drawn in the light of the results of the test.
التنزيلات
منشور
كيفية الاقتباس
إصدار
القسم
الرخصة

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
حقوق النشر والترخيص
تطبق مجلة الفتح للبحوث التربوية والنفسية ترخيص CC BY (ترخيص Creative Commons Attribution 4.0 International). يسمح هذا الترخيص للمؤلفين بالاحتفاظ بملكية حقوق الطبع والنشر لأوراقهم. لكن هذا الترخيص يسمح لأي مستخدم بتنزيل المقالة وطباعتها واستخراجها وإعادة استخدامها وأرشفتها وتوزيعها ، طالما تم منح الائتمان المناسب للمؤلفين ومصدر العمل. يضمن الترخيص أن المقالة ستكون متاحة على نطاق واسع بقدر الإمكان وأن المقالة يمكن تضمينها في أي أرشيف علمي.
لمزيد من المعلومات، يرجى متابعة الرابط: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.