الصعوبات التي يواجهها مدرسو اللغة الإنجليزية العراقيون في استخدام المواد الأصلية في فصول اللغة الأجنبية

المؤلفون

  • أشواق عبد المهد حسين College of Education –Diyala

DOI:

https://doi.org/10.23813/FA/2012/16/3/03

الملخص

في السنوات الأخيرة ، كان هناك اهتمام متزايد باستخدام
مادة أصلية في تدريس اللغة الأجنبية. تسجيل
يُعرِّض الكلام العفوي المتعلمين إلى إيقاعات طبيعية
كل يوم اللغة الإنجليزية بطريقة لا يمكن للمواد النصية.
علاوة على ذلك ، مقاطع أصلية حيث لا توجد لغة
تم تصنيفها لتعكس مستوى المتعلمين في اللغة الإنجليزية تحمل أ
تجربة الاستماع أقرب بكثير إلى الحياة الحقيقية.
ومع ذلك ، هناك بعض العقبات التي قد تواجهها
مدرسو اللغة الإنجليزية العراقيون في استخدام مواد أصلية في
تعليم.
لذلك فقد تناولت هذه الدراسة بعض هذه الصعوبات. هو - هي
كما يهدف إلى تحديد هذه الصعوبات وتصنيفها.
ولتحقيق هذا الهدف قامت عينة مكونة من (100) معلم لغة إنجليزية
من المديرية العامة لتربية ديالى
تعتبر موضوعات هذه الدراسة. تحجيم
يستخدم الاستبيان كأداة قياس في هذهالدراسة لتكون أداة استقصائية.
تثبت النتائج أن فرضية هذه الدراسة والتي
يقرأ أن المعلمين العراقيين للغة الإنجليزية واجهوا صعوبات في استخدامها
يتم التحقق من المواد الأصلية وقبولها

المراجع

Backman, lesli O. and Klinghammer, Sara, J.(2006).

Shaping the way we teaching English Instructor's manual.

Wahington: University of Oregon.

Bacon,S. and Finneman, M. (1990). A study of attitudes,

motives and strategies of university, foreign languages students

and their disposition to authentic oral and written input.

Modern language Journal, 74(4).

Bailey, Kathleen M. (2006). Language Teacher

Supervision. A case- Based Approach. Cambridge: Cambridge

University.

Bavkman, lyle F. and Adrain. S. Palmer.(1996). Language

Testing in Practice. Oxfored: O.U.P.

Berando, S.A (2006). The use of authentic materials in the

teaching of reading. The reading matrix 6(2).

Davies, A. (1984). Simple, simplified and simplification:

What is authentic? Londoni Longman (p. 181-198).

Al- Fatih Journal . No. 50 August 2012 Ashwaq Abd Al-mahde Huessien

-38-

Gebhard , Jerry G.(2006). Teaching English as foreign or

second language. A self- development and Methodology Guide.

(second edition). The united states of American.

Guar iento, W and Morely, J.(2002). Text and task

authenticity in EFL classroom.ELT Jornals.

Harmer, J.(1991). The practice of English Teaching.

London:Lonngman.

Heaton, J.B (1975). Writing English Language Tests.

London: Longman group Ltd.

Kilickaya, F (2004). Authentic materials and cultural

content in EFL classrooms. The internet TESL Joural, 10(7).

Retrived November1, http:/ iteslj. Org/ Techniques.

Kim, D. (2002). A qualitative approach to authenticity in

the foreign language classroom. A study of university students

learning English in Korea. Texas paper in foreign language

education, 5(1).

Lee, W. (1995). Authenticity Revisited: Text authenticity

and learner authenticity. ELT. Journal 49(4).

Litter, Emille. (1964). Dictionaries dear language.

Francaice Paris: Gall imard Hachette.

Martinez, Alejandro G. (2002), Authentic Materials: An

overview Karen's linguistic Issues- http:// www. Telus. Net /

linguistic issues authentic materials. Html.

Mcneil (1994). What makes Authentic materials Different?

The case of English language materials, for educational

Television. International language in education conference,

Hong Kong.

Nunnally, jum. (1972). Psychometric Theory. NewYourk:

MC Grow- Hill Inc.

Nunon, D. (2001). Second Language teaching and

learning. Boston: Heinle and Heinle publishers.

Nuttal, C. (1996). Teaching Reading Skills in foreign

Language. (new edition), Oxford: Heinemann.

Richard, J.C. and Renandye, W.A. (2002). Methodology in

Language Teaching. Cambridge: Cambridge University.

Wallace, C. (1992), Reading Oxford, O.U.P.

Al- Fatih Journal . No. 50 August 2012 Ashwaq Abd Al-mahde Huessien

-39-

Webster's Collegiate Dictionary (2002) U.S.A. Merriam.

Webster, in corporate.

Widdson, H.G. (1996). Aspects of language teaching

Oxford, O.U.P.

Widdson, H.G.(1983). Learning purpose and language use

Oxford, O.U.P.

الملفات الإضافية

منشور

2023-08-08

كيفية الاقتباس

[1]
Ashwaq Abd Al-mahde Huessien, "الصعوبات التي يواجهها مدرسو اللغة الإنجليزية العراقيون في استخدام المواد الأصلية في فصول اللغة الأجنبية", jfath, م 16, عدد 3, ص 1–18, 2023.