The effect of using the shor strategy of skill exercises in improving some motor abilities and learning basic football skills for middle school students
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/27/1/8Keywords:
footballAbstract
It still needs new strategies that help all students learn according to their scientific levels, so the researchers decided to use the shor strategy, which is a method of teaching and learning at the same time, where students participate with the teacher in activities and depend on the student and the teacher to make the educational process easier and easier. The researchers used the experimental method for equivalent groups, and the research community was represented by students of the second grade average in the education of the third Karkh / Ministry of Education, and the sample of the research was represented by students of the second grade average to medium (for two martyrs of the two chests) for boys, and by designing two experimental and control groups, and tribal tests were conducted and the number of units reached (12 units) Educational units, at a rate of (2 units) per week and for each skill (4) educational units, where the application of units begins on 22/11/2021 and until 25/1/2022, and work was done in all educational departments and post tests were conducted to know the students’ learning level and the results were The research is moral in favor of the shor strategy, and the researchers concluded that the shor strategy attracts the students’ attention and increases their enthusiasm for the lesson, describing it as a
modern strategy. The teacher is the process of applying the educational objectivesset and achieving them.
References
موفق اسعد الهيتي : الاختبارات والتكتيك بكرة القدم ،ط2 ، دار دجلة للطباعة ، 2009م, ص 50،ص55.
غانم الصميدعي واخرون : الاحصاء والاخنبارات في المجال الرياضي ،ط1، اربيل ،2010،ص150.
حسن حسين زيتون‘كمال عبد الحميد زيتون :"التعلم والتدريس من منظور النظريه البنائيه" ‘ط1‘القاهره ‘عالم الكتاب ‘2003‘ص51.
برتراند ي :النظريات التربويه المعاصره ، ترجمه ابو علاق محمد ، مكتبه دار الامان ،الرباط ،المغرب ،2007،ص203 .
ممدوح عبد الفتاح :سيكولوجية التربية البدنية والرياضية النظرية والتطبيق الميداني : ( القاهرة ، مركز الكتاب للنشر ، 1997 ) ، ص479.
سليمان علي حسن :المدخل إلى التدريب الرياضي : ( الموصل، مديرية مطبعة الجامعة ، 1983 )، ص28 .
محمد جميل : التربية الرياضية الحديثة : ( بيروت ، دار الجيل ، 1993 ) ص155
برتراند ي :النظريات التربويه المعاصره ، ترجمه ابو علاق محمد ، مكتبه دار الامان ،الرباط ،المغرب ،2007،ص204.
حنفي محمود مختار : "الأسس العلمية(تدريب كرة القدم)"‘القاهرة ، دار الفكر العربي ‘ ب.ت ‘1994‘ص101.
نفي محمود مختار: "الأسس العلمية في تدريب كرة القدم" ، القاهرة ، دار الفكر العربي ‘ ب.ت ، 1994,ص17.
عبدالله لطيف وقاسم حسن حسين :"مبادئ علم التدريب" ‘بغداد ‘مطبعه التعليم العالي ‘1980‘ ص37.
محمد عبد الحسين المالكي :" اثر التدريب الذهني في تعلم بعض المهارات الاساسيه بكره القدم "‘رساله ماجستير ‘كليه التربيه الرياضيه ‘جامعه بغداد ‘1998. ص 66.
عبد الفتاح لطفي : "طرائق تدريس التربية الرياضية والتعلم الحركي" ، دار الكتب الجامعية ، الإسكندرية ، 1972 ، ص 466.
Shor,I.(1992) Em Wearing Education:Critcal teaching for scial change. Chicagou. a:univ.of chicago, Press.
() Sehmidt, Richard and Timothy Lee; Op.Cit., p.173.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.