The effect of the Feedback Exercises ( video) in the learning of the two skills of the Front Ro and Human Wheel on the Balance Beam Device
DOI:
https://doi.org/10.23813/fa/16/17Keywords:
Feed backAbstract
Research summary: The great scientific development that the world has witnessed in recent times, as well as the development that included various fields and sciences, is due to the use of modern and advanced methods to reach the desired goals. According to scientific principles and formulas that lead them to achieve the best achievements with the least possible effort, using the latest methods of training, proper planning and programmer: The sport of gymnastics is one of the individual games that require special specifications and requirements in which performance is characterized by accuracy, grace and beauty, and at the same time it requires high physical, skill and motor specifications. From the foregoing, the problem of the research lies in the inadequacy of the educational methods used (traditional) and their weak impact on the level of learning and performance and that they do not meet the requirements of progress in this field and are not dependent on the principle of individual differences between learners, in addition to that the need to provide a helping hand to learners and beginners during Learning sports skills by using feedback within the educational units with the aim of developing the basic aspects of motor learning, including the skillful, physical and motor aspects of the front rolling skills and the human wheel on the balance beam device, because of their importance that contributes and accelerates the development of motor learning for sports skills in general and for the two skills in the artistic gymnastics game in general especially. The researcher used the experimental approach for its compatibility with the nature of the problem. The research community included a sample of second-stage female students in the College of Physical Education - Diyala University, who numbered (40) students representing the original community. After the statistical analysis using the spss system, the results showed that the (video) feedback exercises had It positively affected the performance of the front rolling and human wheel skills on the balance beam device under study. The researcher concluded the need to use (feedback) by the teacher when teaching him any motor skill, as it helps to expand the learner's perceptions, which facilitates the learner's process of learning and developing his motor performance.
References
المصـــادر
ابراهيم عبيد عبود المعموري: تأثير تمرينات لذوي النمذجة الحسية في تطوير قابلية الترابط الحركي وتعلم فاعلية رمى الرمح، رسالة ماجستير، كلية التربية الرياضية، جامعه بابل2012.
أبو النجا أحمد عز الدين : الاتجاهات الحديثة في طرق تدريس التربية الرياضية.دار الأصدقاء، ط ٢، المنصورة. 2000
رائد مهوس زغير: تأثير استراتيجيتي التعلم الذاتي والتعاوني باستعمال تمرينات تطبيقية بأدوات مساعدة في تطوير بعض جوانب تعلم الضربتين الأرضيتين الأمامية والخلفية بالتنس، رسالة دكتوراه، كلية التربية الرياضية، جامعه بابل. 2013
صريح عبد الكريم الفضلى : تطبيقات البيوميكانيك في التدريب والأداء الحركي،بغداد، دار الكتب والوثائق 2007.
عماد عبد الحق "الأساليب التعليمية السمعية والبصرية في تعلم مهارات الجمناستك لدى طلبة المرحلة الأساسية، مؤتمر النشاط البدني الرياضي والعولمة ظاهرة العصر،جامعة مستغانم، الجزائر. 2002.
فردوس مجيد حميد :الجمناستك الفني للسيدات في مجال التعلم والتدريب، المطبعة المركزية /جامعة ديالى، 2015.
مازن عبد الهادي أحمد، على خضير عيسى : أسلوب التعلم المكثف والموزع على تطور مستوى الأداء ونقل التعلم بين بعض مهارات التنس، مجلة علوم التربية الرياضية، العدد الثاني المجلد الرابع، كلية التربية الرياضية جامعه بغداد. 2011
ماهر عبد الحمزة حردان:تأثير النمذجة الحسية الصورية في تعلم ضربه الأسقاط الأمامية المستقيمة بالريشة الطائرة للطالبات، كلية التربية الرياضية، جامعه بابل. 2009.
منال طه: دراسة مقارنة لأثر التغذية الراجعة الفورية والمؤجلة على تحسين الاداء على بعض مهارات الكرة الطائرة، كلية التربية الرياضية، رسالة ماجستير، الجامعة الاردنية، عمان، الأردن. 2004
مصطفى, عبد السميع محمد: تكنولوجيا التعليم (دراسة عربية)" ط1.(مركز الكتاب للنشر,1999 )
عبدالوهاب، هدى عبدالسميع:" تأثير التغذية الراجعة الفورية (السمعية والبصرية) في تعلم مهارة الإرسال من الأسفل للكرة الطائرة ".( مجلة الفتح، العدد الثاني والأربعون, 2009) .
طه، علي مصطفى:" الكرة الطائرة، تعلم، تدريب، قانون ".( دار الفكر العربي,2000).
الحيلة، محمد محمود: "التصميم التعليمي نظرية وممارسة" .(الاردن, دار الميسرة للطباعة والنشر,1999).
السايح, مصطفى:" المنهج التكنولوجي وتكنولوجيا التعليم والمعلومات في التربية الرياضية " ط1.(الاسكندرية, دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر , 2044).
معروف ذنون حنتوش واخرون؛ المبادئ الفنية والتعليمية للجمباز والتمارين البدنية؛ ( الموصل ،مطبعة جامعة الموصل ،1985).
عبد الستار جاسم و عايدة علي حسين : الجمباز المعاصر للبنات , بغداد , دار الحكمة للطباعة والنشر , 1991 .
يوركن لاش واخرون : الاسس النظرية في الجمناستك , بغداد , مطبعة او فسيت منير , 1987 .
Flemung, N.D;: The VAK Inventory of Learning .CS383,Military Academy. 1988.
Golec P.Influence of delayed feedback on learning,performance and strategy search-revisited, the International Association of Supervision and Curriculum Development, p.2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 مجلة الفتح

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.