The impact of using fryer model in the google classroom educational platform on knowledge achievement of methods of teaching physical education course items
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2022/26/2/4Abstract
E-learning is modern style of education it appeared with the development of digital revolution and the spread of the internet ,it has affected various sect ore ,Education had its great share from this development who can describe it has revolutionized the methods of education and its accessibility . The most important thing in e-learning it broke boundaries and made education available any time anywhere , Because of the recent health situation the world has turned to e-learning which has become the ideal solution for students to complete their studies through it . Where universities worked to establish electronic educational plat forms for the purpose of teaching and creating virtual classes in order to communicate directly with students and compete the curriculum . Therefore , we see the emphasis of curricula and teaching methods experts on the need to diversify teaching strategies and models to have interaction between students and teachers while they are on the educational platforms make the lessons more effective and interesting , for this reason , the two researchers worked on using the fryer model, according to the educational platform google classroom , in the cognitive achievement of the vocabulary of the teaching methods of physical education the researchers used the experimental method, Which was designed by the experimental and control groups , The research sample was represented by third- year students in the department of physical education and sports sciences / Faculty of Basic education /Diyala university for the academic year 2020 -2021 , and their number (53) student and student , An exploratory experiment was conducted on a sample of students who are outside the research sample . then the curriculum was applied to the research sample using educational units.
References
ـالغريب زاهر إسماعيل ؛التعليم الإلكتروني من التطبيق إلى الاحتراف والجودة ، ط1 : (القاهرة ، مصر ، عالم الكتب ، 2009) ، ص59 ، ص60 .
ـ بثينة عبد الخالق ابراهيم ؛ الحقيبة التعليمية وتأثيرها في التحصيل المعرفي والأداء المهاري في بعض العاب القوى : (اطروحة دكتوراه ، جامعة بغداد ، كلية التربية الرياضية للبنات ، 2005) ، 57
ـ محمد جاسم الياسري ؛ الأسس النظرية لاختبارات التربية الرياضية ، ط2 : (النجف الأشرف ، العراق ، دار الضياء للطباعة والتصميم ، 2010 ) ص169. ص170
ـ محمد نصر الدين رضوان ؛ المدخل إلى القياس في التربية البدنية والرياضة ، ط2 : (القاهرة ، مركز الكتاب للنشر ، 2011) ص 283، ص284
ـ علي سلمان عبد الطرفي ؛الاختبارات التطبيقية في التربية الرياضية بدنية ـ حركية ـ مهارية ، ( بغداد ، مكتب النور ، 2013) ، ص45
ـ ياسر محمود وهيب ؛ موضوعات في القياس والتقويم التربوي والاختبارات ، (جامعة ديالى ، المطبعة المركزية ، 2015 ) ، ص282.
ـ وليد خضر الزند ، هاني حتمل عبيدات ؛المناهج التعليمية تصميمها ، تنفيذها ، تقويمها ، تطويرها ، ط1 : (عمان ، عالم الكتب الحديث ، 2010 ) ، ص19
ـ خديجة عبيد حسين ؛ أثر استعمال انموذج فراير في تصحيح الاخطاء الشائعة لدى طالبات الصف الثاني المتوسط في المفاهيم الكيميائية ، (رسالة ماجستير ، جامعة بابل ، مجلة جامعة بابل للعلوم الانسانية ، العراق ، 2014) ص196.
-.new-educ.com
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مجلة الفتح للبحوث التربوية والنفسية
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.