The effect of skill exercises in the style of rapid learning on physical-kinesthetic intelligence and learning the skill of long-distance transmission in badminton for female students
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2022/26/4/1Keywords:
: skill exercises, style of rapid learning, physical-kinesthetic intelligence, skill of long-distance transmission in badmintonAbstract
The world is witnessing great developments in many fields, including the sports field, as it witnessed a development of technical performance in all sports and games and events at various levels, which led to accelerating learning processes and shortening its time. Rapid learning focuses on the extent of the learner’s interaction and preoccupation with the scientific material through a cooperative social process filled with With support and guidance from all the surrounding and available sources around it, the importance of the research was summarized by using skill exercises in a quick learning style for the female students in the College of Basic Education, which affect the physical-kinesthetic intelligence and the skill of long-distance transmission in badminton for the female students. Department of Physical Education and Sports Sciences and the research procedures included the use of the physical-kinetic intelligence scale in addition to testing the transmission skill in badminton. College of Basic Education, Department of Physical Education and Sports Sciences The number of (13) female students represents 50% of the community of origin. The researchers reached the following conclusions:
1- The use of skill exercises in a quick learning style had a positive effect on the physical - kinesthetic intelligence and the skill of serving in badminton.
2- There were significant differences in the tests of the variables of the pre and post study in favor of the post choices.
The researchers recommended:
1- Adopting the rapid learning method in order for students to learn other basic skills in badminton.
2- The necessity of using the quick learning method within the teaching methods in the faculties of physical education and sports sciences.
References
محمد ابراهيم بدرة : التعلم الطبيعي,ط1 , دار ايلاف ترين للنشر, 2012 .
ناريمان الخطيب وعبد العزيز النمر ؛ التدريب الرياضي الاسس النظرية والتطبيقات العملية، (حلوان ، مكتبة الاساتذة للكتاب ، 2014) .
نبيل رفيق محمد إبراهيم ,الذكاء المتعدد,ط1: (عمان ,الأردن,دار الصفاء للنشر وتوزيع ,2011) .
مازن هادي كزار : اثر التدريب العقلي والبدني المهاري في دقة وسرعة الاستجابة الحركية للاعبي الريشة الطائرة , رسالة ماجستير , جامعة بايل , كلية التبية اللاياضية , 2003 .
غسان عدنان جميل : الذكاء الجسمي – الحركي وعلاقتة بالثقة بالنفس وبعض المهارات الاساسية بكرة القدم للناشئين دون 16 سنة , رسالة ماجستير, كلية التربية الرياضية , جامعة ديالى ,2013 .
وسام صلاح عبدالحسين : تأثير منهج تعليمي تدريبي في تصحيح الاخطاء الفنية وتطوير بعض القدرات العقلية ودقة المهارات الاساسية للاعبين الشباب بالريشة الطائرة ,اطروحة دكتوراة , كلية التربية الرياضية , جامعة بابل , 2011 .
وسام صلاح عبد الحسين وأخرون: انماط التعلم وتطبيقاته بين المعلم والمتعلم، ط1، العراق، دار الصادق الثقافية، 2017 .
فاطمة بنت مطلق معيش اللحياني: اثر استخدام التعلم السريع في التحصيل الدراسي لمادة المكتبة والبحث والاتجاه نحوها لدى طالبات الصف الاول الثانوي، رسالة ماجستير في المناهج وطرق التدريس، مدينة مكة المكرمة، جامعة ام القرى، كلية التربية، 2012 .
غازي صالح محمود ؛ كرة القدم المفاهيم التدريب ، ط1: ( عمان ، المجتمع العربي للنشر والتوزيع ، 2011) .
فرات جبار سعد الله ؛ اساسيات في التعلم الحركي ، ط1: (عمان، دار الرضوان للنشر والتوزيع،2015)ص39 .
ليلى زهران ؛ الاسس العلمية والعملية للتمرينات الفنية : (القاهرة ، دار الفكر العربي ، 2005 ) .
جاسم حسن غازي: أثر التعلم السريع في تعلم ودقة واحتفاظ بعض المهارات الأساس بالكرة الطائرة، رسالة ماجستير، جامعة الكوفة، كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة، 2016 .
نعيم محمد حبين ؛ تأثير استخدام اسلوب التعلم السريع وفق بعض الذكاءات المتعددة في تحسين بعض المهارات الاساسية بكرة القدم للطلاب رسالة ماجستير ,جامعة ميسان ,كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة ,2019
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مجلة الفتح للبحوث التربوية والنفسية
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.