Evaluation of the acquisition of concepts of teaching methods among students of the faculties of physical education.

Authors

  • Rafia Issa Musa Rafia Issa Musa مدیریة التربیة / دیالى

DOI:

https://doi.org/10.23813/FA/2010/14/2/1

Abstract

University education is significant milestone, which is designated by
the students during school and colleges physical education is one of
the institutions responsible for providing individuals with knowledge
and scientific information required the problem of current research
aimed to know the extent of the acquisition of concepts in the subject
of teaching methods to the students the college of physical Education,
that Objectives of teaching this article have not been achieved
satisfactorily , according to the dictates of the educational Objectives ,
noting that the study of teaching methods focus on only the
information and concepts, including and Other topics without a
genuine and balanced absorption of this information as well as the teaching methods used in the subject of teaching methods that do not
take into consideration to verify the level of understanding of students, of colleges the researcher used the scanning method and
built a collecting test where the researcher used the mean and Vector anilines to find out the mathematical results , and results showed that
the level of students to acquire the concepts ( weak) and the researcher drew some of the results and recommendations in this research .

References

في العراق لمعرفة مستوى

اكتساب المفاھیم لدى الطلبة .

المصـــــــــــادر

- الزبیدي ، سلمان عاشور ؛المبادئ الأساسیة في طرائق التدریس العامة ،

اتجاھات تربویة معاصرة ، طرابلس ، مطبعة ٢ مارس ، ١٩٩٩.

-الجبوري ، شاكر محمود ؛ اثر استخدام 败مطین للملخص السبوري في تدریس

مادة التاریخ للصف

- ال碍موان ، عبد الرحمن محمد ، مدى اكتساب تلامیذ المرحلة المتوسطة بمدینة

الریاض للمفاھیم التاریخیة والجغرافیة الواردة في الكتب المقررة ، المجلة

التربویة ، المجلد (١٣ ، (العدد (٥٤ ، (١٩٩٩.

- سامي محمد ملحم ؛ مناھج البحث في التربیة وعلم النفس ، الأردن ، المسیرة

. ٢┗┗┗،

- رودي الدوران ، vساسیات القیاس والتقویم في تدریس العلوم ، ترجمة محمد

سعید الصباریني ، وآخرون ، الأردن ، دائرة التربیة ، ١٩٨٥.

- فری碍ة ، علي كاصد ، اثر الجنس والمستوى التعلیمي في اكتساب طلبة المرحلة

الأساسیة بمدینة الریاض للمفاھیم التاریخیة والجغرافیة الواردة في الكتب

المقررة ، مجلة العلوم التربویة ، دراسات المجلد ( ٢٤ ، ( العدد ( ١ (الجامعة

الأرد败یة ، الأردن ، ١٩٩٧.

- محمد محمود الحیلة ، مھارات التدریس الصفي ، ط٣ ،دار المسیرة ،عمان ،الأردن

. ٢┗┗٩،

- 败زال شكري حامد ؛ مدى اكتساب تلامیذ الصف الرابع والخامس والسادس

للمفاھیم الاجتماعیة واثر الجنس والصف الدراسي في ذلك ، بحث من碍ور ،

مجلة دراسات العلوم التربویة، المجلد ، ٢٩ ، العدد ، ١ ، ٢┗┗٢.

- Bloom, B.S , and othe, ( 1971) , ''A Handbook on Formaive

and and Summative Evaluation of Student Learning'' , New

york , Megraw – Hil

Additional Files

Published

2023-08-08

How to Cite

[1]
Rafia Issa Musa ر. ع. م., “Evaluation of the acquisition of concepts of teaching methods among students of the faculties of physical education”., jfath, vol. 14, no. 2, pp. 1–29, Aug. 2023.