Reluctance of some of the teachers to use Newton Platform of Education in primary and secondary schools
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/27/4/8Keywords:
: reluctance of teachers, technology – based teaching, Newton Platform of education, distance educationAbstract
This research aims to find out the reluctance of some of the teachers to use Newton Platform of Education in primary and secondary schools in Diyala Governorate. The field survey approach was used to collect and analysis data via the SPSS program. The research sample consists 1081 of 1200 the total of the population study (six schools for each district) in Diyala Governorate. An electronic questionnaire form consisted of 25 open – ended questions to find out the causes of the reluctance of some of the teachers to use Newton Platform of Education. The study indicated that all paragraphs of the questionnaire and all of its four domain is significant except the five paragraph in the first domain was significant for Mean Score – and there is a statistically significant difference between Mean Score in experience and gender variables (M=males < females). Moreover, it is indicated that there is a great reluctance among most of the teachers (more than 10 experience years) to use Newton Platform of Education in Diyala city schools. It is recommended the necessity of training all teachers on technology – based teaching methods to acquire the necessary of digital skills .It is suggested to develop the digital skills of teachers to use of educational platforms in schools.
References
الحوامدة، محمد (2011): معوقات استخدام التعلم الالكتروني من وجهة نظر اعضاء الهيئة التدريسية في جامعة البلقان التطبيقية، المجلد 27، العدد 1، مجلة جامعة دمشق.
الكندري، لطيفة حسين (2004). تشجيع القراءة، المركز الاقليمي للطفولة والامومة، الكويت.
الشريف، محمد بن حسن (2004). الطرق الجامعة للقراءة النافعة، دار الاندلس الخضراء، السعودية، ط6.
العتبي، سامي عزيز عباس، والهيتي، محمد يوسف حاجم (2011). منهج البحث العلمي المفهوم والاساليب والتحليل والكتابة، دار الكتب والوثائق، بغداد.
العميري، سليمان محمد (2016). اسباب عزوف بعض معلمي التربية الاسلامية عن التدريس في المرحلة الثانوية من وجهة نظر المعلمين والمشرفين التربويين، العدد 2، المجلد 32، مجلة كلية التربية اسيوط.
المياحي، جعفر عبد كاظم (2011). القياس النفسي والتقويم التربوي، ط1، دار كنوز المعرفة، عمان، الاردن.
بدر، نور خضير (2021): دوافع واسباب عزوف معلمي المرحلة الابتدائية عن استخدام التكنولوجيا ومنصات التعليم الرقمي (دراسة استبيانية)، المجلة الدولية للعلوم الانسانية والاجتماعية، العدد 20.
صالح، منى هادي (2013). دراسة وتحليل تقانات التعلم الالكتروني، مجلة الاستاذ، العدد (205)، المجلد الاول، العراق.
عفيفي، محرم يحيى محمد (2019). فاعلية برنامج مقترح في تنمية مهارات القرن الواحد والعشرين لدى طلاب الاقسام العلمية المعلمين بالكلية الجامعية بالقنفذة جامعة ام القرى، المجلة الدولية للابحاث التربوية، المجلد 43، (3)، ص 13-49.
عبيدات، ذوقان وعبد الرحمن عدس، وكايد عبد الحق (2005). البحث العلمي مفهومه واساليبه وادواته، ط9، دار الفكر للطباعة والنشر، عمان، الاردن.
حسين بن فرج، عبد اللطيف (2009): طرق التدريس في القرن الواحد والعشرين، المسيرة، عمان، الاردن.
Hinostroza, J. E., Labbé, C., Brun, M. and Matamala, C. (2011). 'Teaching and learning activities in Chilean classrooms: Is ICT making a difference?.Computers & Education, 57(1), pp.1358-1367. Science Direct [Online]. Available at: http://www.sciencedirect.com.
Kadhim, A. (2021). Evaluating the experiment of e-learning from postgraduate students’ view at Diyala University. Al-Adab Journal, 1(138), 319-336. https://doi.org/10.31973/aj.v1i138.1175.
Kumar, R. (2011). ‘Research Methodology, a step-by-step guide for beginners’, 3rd edition, SAGE Publications Ltd.
Miller, R. and Acton, C. (2009). SPSS for social scientists. Palgrave Macmillan.
Moore. R.L. (2020). Developing lifelong learning with Heutagogy: contexts, critiques and challenges. Distance Education, 41(3), 381-401. https://doi.org/10.1080/01587919.2020176949.
Umar, I. N., and Yusoff, M. T. M. (2014). ‘A study on Malaysian Teachers’ Level of ICT Skills and Practices, and its Impact on Teaching and Learning’. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 979-984. Science Direct. [Online]. Available at: http:// http://www.sciencedirect.com.
Yulia, H. (2020). Online Learning to Prevent the Spread of Pandemic Corona Virus in Indonesia. ETERNAL (English Teaching Journal). 11(1), 18
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.