The impact of educational units according to learning styles in learning the technical performance of discus throwing Tweak effectiveness for students

Authors

  • Buthaina Abdel Khalek Ibrahim Diyala University - College of Basic Education Department of Physical Education and Sport Sciences
  • Ghazwan Farouk Hadi Diyala University - College of Basic Education Department of Physical Education and Sport Sciences

DOI:

https://doi.org/10.23813/FA/28/1/16

Keywords:

educational units - learning styles - discus throwing effectiveness

Abstract

The importance of the research was summed up in studying the impact of learning styles on the level of technical performance of discus throwing Tweak for students, as learning according to learning such style takes place by determining that each learner has his own distinctive way of learning, and one of these important measures is to encourage learners to interact and participate in the educational process. This is done by identifying their methods of learning, as the teacher's knowledge of the learning patterns of his students has a positive impact on acquiring knowledge and skills with high efficiency. The study aimed to prepare an educational units according to the learning styles of the research sample and to know the impact of the educational units according to the learning styles in learning the technical performance of the discus throwing  tweak event for the students. The researcher adopted the experimental approach due to its suitability to the nature of the research problem. The researcher chose the research community by the intentional method, students of the second stage / College of Physical Education and Sports Sciences / University of Diyala, for the academic year (2022-2023). Their number was (165), as the total number of the research sample reached to (43) students. After excluding the students who practice the game, the learners from the two research groups of (3), and the students who were among the exploratory experiments numbering (10) students, due to the possibility of their knowledge and skill levels differing from the rest of the students included in the research. The visual style (5) students, the auditory style (4) students, and the motor style (6 students). The field research procedures included conducting exploratory experiments and tests that included (a test for evaluating the technical performance of discus throwing). The educational units were applied according to learning patterns, as the application of the educational units began on Wednesday, corresponding to 3/1/2023, and their application was completed on Wednesday, corresponding to 3/29/2022, at a rate of Two educational units per week and for days (Tuesday and Wednesday) of each week, with a total of (8) educational units. The time taken for the educational units as a whole was (540 minutes) and the duration of one educational unit was (90 minutes) distributed among the sections of the educational unit. The results of the research in the light of its objectives and assumptions. The researcher concluded that teaching according to learning styles contributed to the interaction of students with the educational process because it simulates the learning style of each student according to the style he prefers.

 

References

إبراهيم رواشدة وأخرون؛ أنماط التعلم لدى طلاب الصف التاسع في اربد واثرها على تحصيلهم في الكيمياء ،( المجلة الأردنية في العلوم التربوية ، مجلد 6 ، عدد4 ، 2010).

فرج، ألين وديع ؛ خبرات في الالعاب للصغار والكبار،(الاسكندرية، منشأة المعارف،1987).

حمودي، اميمة فوزي ؛ أثر تمرينات خاصة وفقاً لاستراتيجية التعليم المتمايز في التوقع الحركي وتعلم بعض المهارات الأساسية بكرة السلة للطلاب، (رسالة ماجستير، جامعة ديالى، كلية التربية الاساسية، قسم التربية البدنية وعلوم الرياضة، 2021).

شاهين، حسن علاوي ؛ فاعلية منهج تعليمي وفق أنماط التعلم في تنمية التفكير الإبداعي وتعلم بعض المهارات الهجومية بكرة اليد؛ (رسالة ماجستير، كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة، جامعة ديالى، 2018).

زيتون، زيتون حسن ؛ أساسيات الوسائل التعليمية وتكنولوجيا التعليم، (الرياض، الدار الصولتيه للتربية، 2007).

سونايت؛ البرمجة اللّغوية العصبية فِي العمل، ترجمة، مكتبة التحرير: (المملكة العربية السعودية، مكتبة جرير، 2004).

عدنان حسين و يعقوب عبدالله ابو حلو؛ الاسس المنهجية والاستخدامات الاحصائية في البحوث العلوم التربوية والانسانية ، ط1: ( عمان ، اثراء للنشر والتوزيع ، 2009م).

حسين( وآخرون)، قاسم حسن ؛ التدريب الرياضي بألعاب الساحة والميدان ، (جامعة بغداد، مطابع التعليم العالي، 1990) .

الحليسي، معيض بن حسن ؛ أثر استعمال التدريس المتمايز على التحصيل الدراسي في مقرر اللّغة الانجليزية لدى طلاب الصف السادس الابتدائي: (رسالة ماجستير، جامعة أم القرى، كليّة التربيّة، 2012).

المعاضيدي، ميساء يحيى ؛ البرمجة اللّغوية العصبية وعلاقتها بتكامل الأنماط الإدراكية، (عمان، دار الصفا، 2011).

الدليمي، ناهدة عبد زيد ؛ التمرينات وتطبيقاتها في التعلم الحركي، ط1: (عمان، دار الرضوان للنشر، 2019) .

عبدالحسين (وآخرون)، وسام صلاح ؛ أنماط التعلّم وتطبيقاته بين المعلم والمتعلم: (جامعة كربلاء، كليّة التربيّة البدنية وعلوم الرياضة، 2018).

قطامي، يوسف ؛ النظرية المعرفية في التعلم، ط1: (عمان، دار المسيرة للنشر والتوزيع ، 2013).

Published

2024-03-23

How to Cite

[1]
بثينة عبدالخالق إبراهيم and غزوان فاروق هادي, “The impact of educational units according to learning styles in learning the technical performance of discus throwing Tweak effectiveness for students”, jfath, vol. 28, no. 1, pp. 307–326, Mar. 2024.