An Employment of Games and Folktales in Developing Spontaneous Acting Skills in Kindergartens
Keywords:
An EmploymentAbstract
Modern schools have been interested in art education in order to increase understanding, recognition and analysis, because most departments of art education, such as acting, music and painting, stimulate students to activate their imagination and concentration, in addition to learning about ideas derived from reality and reconstructing them, most kindergartens relied on the use of playing, acting, music and the teaching of values and ideas in ways that depend on fun and suspense, such as stories, stories and folk games.
The aim of this research is to learn how to use games and folk tales to develop spontaneous acting skills in kindergartens. Theatrical selections were based on the storytelling and games, a play based on the tales and games, the play "Three Droplets" from the kindergartens of Al-Arij, and the play of "The Ring" from the Ward Al-Vnafj. After analyzing these shows according to the research tool, the researchers reached the most important results.
- Popular folklore contributes to the establishment of educational, social and scientific values.
- The story and the popular games have an active role in the development of the child's imagination and perception.
- The story and folk games can be transformed into acting style.
- The story and folk games contribute to the development of language skills and correct logic.
This research recommends in adopting a curriculum for kindergartens that includes heritage, folk tales and drama. The research ends with a list of sources.
References
المصادر :.
- أبراهيم ابو غزالة , تعريف وفوائد واضرار الالعاب الالكترونية , الانترنيت , تاريخ الدخول , 16/9/2016
- ابو طالب محمد سعيد , علم مناهج البحث – الاسس العامة ,ج1 , وزارة التعليم العالي , مطابع دار الحكمة ,بغداد, 1990
- ابي الفضل جمال الدين محمد بن مكرم ابن منظور , لسان العرب , دار بيروت لطباعة والنشر , بيروت , 1955
- اميمة الدكاك , الحقيقة الافتراضية , مجلة الحاسوب والتقنيات , العدد (81) السنة الثامنة , سوريا , 1999, صـ32
- ايمان حسين شريف , العاب الفيديو بين نفعها وضررها على الاطفال , جريدة الشرق الاوسط , العدد 10841, الرياض 3/8/2008
- جوردان شابيرو , هل تأثر العاب الفيديو على سلوك الاطفال , الانترنيت , تاريخ الدخول 28/4/2014
- ويكيبيديا – الموسوعة الحرة – ar.wlkibedia.org/wiki
- حسن شحاتة , اساسيات التعليم والتعلم , توجهات حديثة وتطبيقاتها , دار العالم العربي , القاهرة, 2016
- يوسف قطامي , سايكلوجية التعلم والتعليم الصفي , ط2,دار الشروق لطباعة والنشر , عمان , 1998, صـ13
- يوسف قطامي واخرون , تصميم التدريس , دجلة ناشرون وموزعون , عمان , 2000
- مرفت محمد شريف , التأثير النفسي للدراما التلفزيونية على السلوك الاسري , دراسة ميدانية , 2014
-سوزان السيد المنوفي , تكنولوجيا التعليم الحديثة , مركز جامعة القاهرة للتعليم المفتوح , القاهرة , 2016
-عدنان كاظم منسف , فلسفة التعلم وخطاب الصورة في الوسيط السينما توغرافي , اطروحة دكتوراة , كلية الفنون الجميلة , بغداد , 2017 , صـ27
-عبد الامير رويح , العاب الفيديو بين التحفيز الايجابي وانفجار السلوك العدواني , الانترنيت , تاريخ الدخول 28-4-2014
-عبد المنعم الحفني , موسوعة علم النفس والتحليل النفسي , مكتبة مدولي , القاهرة , 1994
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.