Measuring some factors that affect the level of comprehension among evening studies students
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2012/16/2/05Abstract
In this research, the researcher studied the level of comprehensibility of evening studies students.
So we took 101 male and female students, so he neglected T6 for lack of clarity, and he studied N95. We will not see any of the following factors.
More influential on the level of understanding of students (age, gender, educational attainment, desire, work)
The test method is gradient regression in which test-F and test-R are required.
The researchers took whichever is greater F, and the greater R is the independent variable that has the largest significant effect
On the dependent variable from the rest of the independent variables, and the researchers found that the level of comprehensibility is dependent
Mainly on the factors of desire and work. This research also included conclusions
References
المصادر :
١ .ا لمخول ،عدنان غانم، مطانيوس ، السنة الثالثة "مبادئ الإحصاء" جامعة دمشق
٢٠٠٦-٢٠٠٥
٢ .المحمد، نعيم ثاني ، د. خاشع محمود الراوي، د. مؤيد احمد يونس، د.وليد خضير
المراني "مبادئ الإحصاء" جامعة بغداد لسنة ١٩٨٦
العدد التاسع والاربعون . مجلة الفتح . أیار لسنة ٢٠١٢ د. جاسم محمد علي
م. ارشد ادھم احمد
-١٦٨-
٣ .الراوي، خاشع محمود "مدخل الى الأحصاء جامعة الموصل ، كلية الزراعة ،" لسنة
١٩٨٤
٢ -أمين ، مرفت فتحي رياض ، أثر استخدام ستراتيجية بلوم التعلوم للتمكن على حصيل
تلاميذ المرحلة الابتدائية في موضوع الكسور، جمهورية مصر العربية،جامعة أسيوط،
مجلة كلية التربية،ع١٥،ج٢ ،١٩٩٩م.
٤ -جمعة،مصطفى محمد ، أثر ستراتيجية اتقان التعلم في تحصيل واتجاهات الطلبة في
مبحث الرياضيات، رسالة ماجستير،الاردن، جامعة اليرموك ،١٩٨٩م.
٥ – حسن، محمود محمد، أثر استخدام طريقة حل المشكلات على التحصيل الدراسي
والتفكير الرياضي لدى طلاب المرحلة المتوسطة في المملكة العربية السعودية ،جمهورية
مصر العربية ،جامعة أسيوط، مجلة كلية التربية ،يناير ١٩٩٩م.
٦ – الفار، ابراهيم عبد الوكيل ،أثر استخدام أحد أنماط تعليم الرياضيات المعزز الحاسوب
على تحصيل تلاميذ الصف الأول الإعدادي واتجاهاتهم نحو الرياضيات ،بيروت، الجامعة
الأمريكية ،المؤتمر الأول ، مستقبل تعليم العلوم والرياضيات وحاجات المجتمع العربي
.م١٩٩٣،أكتوبر ٣٠-٢٣،
٧ – ملاك ، حسن علي حسين ،أثر استخدام طريقة التعلم بالحاسوب في تحصيل طلبة
الأول الثانوي العلمي في مبحث الكيمياء واتجاهاتهم نحو الحاسوب ،رسالة ماجستير،
الأردن، جامعة اليرموك ،١٩٩٥م.
٨ – مؤمني ، معن محمد ، أثر الاستراتيجية التفاضلية في تدريس الرياضيات على
تحصيل طلبة الصف السادس وعلى اتجاهاتهم ومفهوم الذات لديهم ، رسالة ماجستير ،
الأردن ،جامعة اليرموك ،١٩٩٢م.
٩ -هرمز ،امير حنا "الأحصاء الرياضي، جامعة بغداد ،" لسنة ١٩٨٥
– Marshall,D.,ComputerTechnology in Education Redefining the
Model of Education Transition , Interntional Journal of Education
Development ,1982.
-Toback,S.F., Enhancing the Teaching of Mathematical Problem
Solving ,School Science and Mathematics
vol,92,no,5,May,:june,1992.
ABSTRACT:
Measure some of the factors that affect the level of understanding of
the ability of students at the Evening Studies
In this study the researchers examined the level of ability to
understand for students of evening studies, we took 101 students and
student Vohmmelt 6 for the lack of clarity, we studied 95 to see any of
the following factors have more impact on the level of ability to
understand students (age, sex, educational attainment, desire, action) and
that the test method is a gradual slope, which requires theF-test,R-test.
The researchers took whichever is larger F, and R is the largest
independent variable that has the most significant effect on the variablebased than the rest of the independent variables, the researchers found
العدد التاسع والاربعون . مجلة الفتح . أیار لسنة ٢٠١٢ د. جاسم محمد علي
م. ارشد ادھم احمد
-١٦٩-
that the level of their understanding of susceptibility depends primarily on
the desire and the workers work. This included research findings also
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 د.جاسم محمد علي، م.أرشد أدهم أحمد
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.