The impact of the differentiated education strategy on student achievement of the Elements of Art subject
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/24/1/15Keywords:
الكلمة المفتاحية : عناصر الفنAbstract
The current research aims to reveal (the effect of using the differentiated education strategy in the collection of the Elements of Art subject for the Department of Art Education)
For this reason, the following hypothesis was formulated:
There are no statistically significant differences at the level (0.05) between the mean scores of the students of the experimental group who study according to the differentiated education strategy and the mean scores of the students of the control group whoThey study in the usual (traditional) way. The sample consisted of 35 male and female students distributed into two experimental and control groups. After the two groups were equal, the study plans were applied and treated with appropriate statistical means to obtain a result that there are statistically significant differences at the level of significance (0.05) between the average scores of the students of the experimental group. And the scores of students of the control group and in favor of the experimental group, and the effect is positive for students in teaching according to the strategy of differentiated education.
References
البّزاز،عزام ونصيف جاسم محمد: اسس التصميم الفني،المكتبة الوطنية، بغداد،2001 .
توملينسون، كارول آن(2005) الصف المتمايز الاستجابة لاحتياجات جميع طلبة الصف، ترجمة مدارس الظهران الاهلية، دار الكتاب التربوي للنشر والتوزيع، السعودية.
الحسيني،اياد عبدالله: فن التصميم االفلسفة-النظرية-التطبيق،ط1،ج3،دار الثقافة والاعلام، الشارقة،الامارات العربية المتحدة، 2008 .
الخفاف، ايمان عباس، (2011)، الذكاءات المتعددة برنامج تطبيقي، دار المناهج للنشر والتوزيع، عمان.
رياض،عبد الفتاح: التكون في الفنون التشكيلية،ط1،دار النهضة العربية، القاهرة،1974 .
ريد،هربرت: التذوق الفني،ت: يوسف ميخائيل،مكتبة المعرفة،بغداد،1975.
شوقي،اسماعيل: الفن والتصميم،عالم الكتب،القاهرة،1999 .
عبيدات، ذوقان، وابو السميد سهيلة (2007)، استراتيجية التدريس في القرن الحادي والعشرين، ط1، دار الفكر ناشرون وموزعون، عمان.
العتوم،منذر سامح: طرق تدريس التربية ومناهجها،ط1،دار المناهج للنشر والتوزيع،عمان-الاردن،2007 .
عطية، محسن علي(2009) الجودة الشاملة والجديد في التدريس،ط1، دار صفاء للنشر والتوزيع، عمان.
عطية، محسن علي(2012) المناهج الحديثة وطرائق التدريس، دار المناهج للنشر والتوزيع عمام، الادرن.
غزوان،معتز عناد: الرمز التراثي في تصميم المطبوع المعاصر،دارالشؤون الثقافية،بغداد، 2006 .
كوجك، كوثر حسين واخرون(2008) تتويع التدريس دليل المعلم، لتحسين طرق التعليم والتعلم في مدارس الوطن العربي، مكتب اليونسكو، الاقليمي للتربية في الدول العربية، بيروت، لبنان.
النجدي، احمد واخرون، (2005)، اتجاهات حديثة لتعليم العلوم في ضوء المعايير العالمية وتنمية التفكير في النظرية البنائية، دار الفكر العربي، القاهرة.
-Blaz, D (2006): Differentiated instruction A guide foreign Language Teachers, New York.
-Heacox, Diane (2002), Differentiating instruction in the Regular class room, Free spirit publishing.
مصادر الانترنت:
-www.sef.ps /forums/ multika 1912/
.( 18-(www.qu.edu.qa/../arabic_Active_learning_style f.ppt
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 محسن سالم محمد
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.