The effect of skill exercises according to the reciprocal method in developing agility and learning the skills of handling and scoring in soccer for female students
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/27/2/3Keywords:
the reciprocal methodAbstract
It still needs new strategies that help all students learn according to their scientific levels, so the researchers decided to use the reciprocal method, which is a method of teaching and learning at the same time, where students participate with the teacher in activities and depend on the student and the teacher to make the educational process easier and easier.
The research community was represented by the students of the fourth preparatory grade in the education of Baghdad, Karkh, third / Ministry of Education. The sample of the research was represented by the students of the fourth preparatory grade in Al-Nasr High School for girls, and by designing two experimental and control groups. Tests were conducted on the sample and the number of units was (12) educational units, by (2 units) per week Skill (6) educational units, where the application of the units begins on 11/22/2021 and ends on 1/25/2022, and the work was in all educational departments and post tests were conducted to know the level of learning of the students and the results of the research were significant because of the reciprocal method. The results indicated that the reciprocal teaching method is effective in the students’ learning of basic skills, and the researchers recommend to the necessity of diversity by using other methods in the learning process and for different activities. Others, and the need to use skill exercises in a reciprocal method to develop agility and skills not used in training. Football search
References
.عبدالسلام النداف؛ أثر استخدام ثلاثة أساليب تدريبية على مستوى وتكرار أداء مهارتي الإرسال الطويل والإرسال القصير في الريشة الطائرة: (مجلة دراسات العلوم التربوية، المجلد31، العدد1، 2004).
احمد فاهم نغيش الزاملي :تحديد مستويات معيارية لأهم المحددات البدنية والمهارية كمؤشر لإنتقاء لاعبي خماسي كرة القدم المتقدمين في منطقة الفرات الأوسط ، رسالة ماجستير ، غير منشورة ، جامعة القادسية ، كلية التربية الرياضية2009 ، ص45.
مجيد خدايخش اسد : بناء بطاريتي اختبار اللياقة البدنية والمهارات الاساسية في خماسي كرة القدم للاعبي فرق المدارس الابتدائية في مدينة السليمانية ، اطروحة دكتوراه ، جامعة سليمانية ، 2008 ، ص103 .
قاسم لزم صبر :اسس التعلم والتعليم وتطبيقاته في كره القدم : (بغداد ،دار الحريه للطباعه والنشر ،2005).
حنفي محمود مختار :الاسس العلميه في تدريب كره القدم :(القاهره،دار الفكر العربي ،1994).
علي الديري وأحمد بطانية؛ أساليب تدريس التربية الرياضية: (اربد، مطبعة الأمل، 1987) ص66.
ظافر هاشم إسماعيل؛ الأسلوب التدريسي المتداخل وتأثيره في التعلم والتطور عن طريق الخيارات التنظيمية المكانية لبيئة تعليم التنس، (أطروحة دكتوراه، جامعة بغداد، كلية التربية الرياضية، 2002 ، ص102).
محمد محمود الحيلة؛ أساسيات تصميم وإنتاج الوسائل التعليمية: (عمان، دار الميسرة للنشر والتوزيع، 2001) ص30.
المصادر الاجنبيه :
Muston Muska & Ashsara: Teaching physical education (4th Edition Macmillon publishing co new york1994)p210.
Schmidt, A. Richard and Graig Wrisberg; Motor Learning and Performance, (U.S.A. Human Kentics, Second Edition, 2000), p. 28
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.