Imagine a proposal to develop the Faculties of basic Education according to the entrances of contemporary reform
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/23/3/8Keywords:
DevelopAbstract
The currently research aims to suggest imagine to develop the Faculties of Basic Education according to Entrances of contemporary reform .
Research conclusions
- The development of Basic Education Colleges is doing through the development of each element of the Education system from philosophy ، Education aims ، Curriculum content ، Methods and Teaching strategies .
- Contemporary reform entrances have a very important in the development of Colleges of Basic Education .
Research recommendations :
- apply imagine proposal on the basic Education college .
- provide the important supplies to apply the proposal imagine.
Research Suggestions :
- A study designed to evaluate the fields of education at the college before the Execution .
A research designed to develop Managers of Art and Technical departments .
References
المصادر
اسماعيل ، محمد احمد (2011) : مفهوم التطوير ، المنتدى العربي لإدارة الموارد البشرية ، مصر.
ابو النيل ، محمود السيد (1980) : الاحصاء النفسي والاجتماعي ، بحوث ميدانية تطبيقية ، طبعة 3 ، مكتبة الخانجي ، القاهرة .
ابو دقه, سناء ، و اللولو, فتحيه(2007) : دراسة تقويمية لبرنامج اعداد المعلم بكلية التربية بالجامعة الاسلامية، رسالة ماجستير غير منشورة, الجامعة الاسلامية ،غزة.
البياتي، عبدالجبار توفيق، زكريا زكي اثناسيوس ، (1977) :الاحصاء الوصفي والاستدلالي في التربية وعلم النفس ، مؤسسة الثقافة العمالية ، بغداد .
ابو جحجوح ، يحيى ، و حمدان، محمد (2006): تصور مقترح لتطوير برنامج التربية العملية لطلبة تعليم المرحلة الاساسية في جامعة الاقصى ، دراسات متقدمة في المناهج وطرق التدريس ، عدد 114 ، مصر.
حجازي ، يسن أدريس (2005). ضرورات الإصلاح المدرسي في الدول العربية. مكتب اليونسكو الإقليمي. بيروت. لبنان.
زين الدين ، محمد (2013): اساليب بناء التصور المقترح في الرسائل العلمية ، كلية التربية – جامعة ام القرى.
الشرقي ،محمد بن راشد(2004): تقويم برنامج معلم العلوم في كليات المعلمين، بالمملكة العربية السعودية، مجلة دراسات الخليج العربي، العدد 22.
الديب، بدر (1991): آليات التخطيط الشامل للإصلاح التعليمي. وثيقة تعليمية من الولايات المتحدة. مكتب التربية العربي لدول الخليج، الرياض.
تقرير البنك الدولي (2007) : الطريق غير المسلوك لإصلاح التعليم في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. تقرير التنمية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا عن البنك الدولي.
عبد العظيم، سلامة(2008): الاتّجاهات المعاصرة في نظم التعليم. دار الجامعة الجديدة. القاهرة.
الكيلاني، عبدالله زيد (1997) المساءلة في الأردن: محاولة لتطوير نظام مساءلة في النظام التربوي في الأردن. ورقة مقدمة للمؤتمر التربوي الأول للجمعية التربوية الأردنية بعنوان "المساءلة في التربية"، عمّان- الأردن.
Adams،georgia sachs : measrement and eralution and guidance، new yourk،holt،1964.
Fischer،euqence(1973): C "international survey of the beginning teacher" in yauch، wilbur A ،and other . beginning teacher .henry holt ، new yourk .
Barro، Robert J.، and Jong-Wha Lee. (2000). International Data on Educational Attainment : Updates and Implications. NBER Working Paper Series 7911، National Bureau of Economic Research، cambridge ،MA.
Martin،Robin(2001) Accountability In Education :What can be learned from History Paths of learning.http//www.paths of learning.
World Bank.(2004).Unlocking the Employment Potential in the Middle East and North Africa.Washington، D.C. World Bank.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.