The effect of skill exercises according to (infographic) technique in learning the skill of sending volleyball to students
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/24/4/10Keywords:
skill exercises, infographic techniquesAbstract
The current study aimed to identify the effect of skill exercises according to (infographic) technique in learning the skill of volleyball for students. The two researchers adopted the experimental approach with two experimental and control groups, as it was divided by lot from students of the second stage of Diyala University College of Physical Education and Sports Sciences of (60) Two students, consisting of two divisions, Division (A) represented the experimental group, which used skill exercises according to the infographic technique to learn the skill of upper-facing tennis, which numbered (30) students, and Division (B) represented the control group, which used skill exercises in the usual way of (30) students The results of the research showed a clear development of the experimental group in the post test More than the control group, as a result of using skill exercises according to the infographic technique.
References
أبو عصبة ،شيماء ؛أثر استخدام الإنفوكرافيك على تحصيل طالبات الصف الخامس الأساسي في العلوم وعلى اتجاهاتهم ودافعيتهم نحو تعلمها:(رسالة ماجستير ،جامعة النجاح الوطنية /كلية الدارسات العليا،2015) .
جليلة جوير عبد الله جاسم ؛ تأثير تمرينات خاصة باستخدام مثيرات بصرية في تطوير قوة التركيز ودقة بعض المهرات الهجومية للاعبات الكرة الطائرة:(رسالة ماجستير ، جامعة ديالى / كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة ،2016)
عباس أحمد صالح :طرق تدريس في التربية الرياضية،ط2، الموصل،دار الكتب للطباعة والنشر،2006)
قاسم لزام صبر ، التعلم الحركي وتطبيقاته، بغداد، دار البراق للطباعة،2012).
محمد شوقي شلتوت؛ ورشة الانفوكرافيك المجانية :( المحاضرة الثالثة ،انواع واشكال الانفوجرافيك،2016)
محمد ابراهيم شحاتة : دليل اللياقة البدنية،ط2،الاسكندرية،المكتبة المصرية للطباعة والنشر والتوزيع،2013)
.محمد شلتوت ؛الإنفوجرافيك من التخطيط الى الانتاج ،ط2:(مصر،مكتبة الملك فهد الوطنية،2018م).
نجلاء عباس نصيف (واخرون)؛المبادي الاساسية لمهارات الكرة الطائرة وطرق تعلمها، ط1:( بغداد، مطبعة الموال،2012).
الجريوي، سهام: فعالية برنامج تدريبي مقترح في تنمية مهارات وتصميم الخرائط الذهنية الالكترونية من خلال تقنية الانفوكرافيك ومهارات الثقافة البصرية لدى المعلمات قبل الخدمة دراسات عربية في التربية وعلم النفس.
Bennett,J.(2012).Creating an Animated Infographic Video Explanation Or, why does a two-minute video take dozens of hours to create? Retrieved from DigitalSplashMedia.com
Dur,B.U.(2014).Data Visualization and Infographics in Visual Communication Design Education at the Age of Information. Journal of Arts and Humanities (JAH), 3(5), 39-50.
Kosterelioglu,I. Student Views on Learning Environments Enriched by Video Clips. Universal Journal of Educational Research2016)
Krum, R. (2014). Cool infographics effictive communication with data visualization and design. Indianapolis, Indiana: John Wiley & Sons, Inc,p6. www.wiley.com
Ozdamli, F., Kocakoyun, S., Sahin, T., & Akdag, S. (2016). Statistical reasoning of impact of infographics on education. (12th International Conference on Application of Fuzzy Systems and Soft Computing, ICAFS ed., Procedia Computer Science 102 ( 2016 ), pp. 370-377). Elsevier. doi:10.1016/j.procs.2016.09.414.
Piskurich, G. M. (2003). The AMA Handbook of E-learning: Effective Design, Implementation, and
Technology Solutions. U.S.A.: AMACOM
Smiciklas, M; The Power of Infographics,1and.ed:( Indiana, USA, 2012)p.175.p179.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 حسنين ناجي حسين، ولاء جبار عبد مصلح
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.