The effect of the two fixed and variable styles in developing the scoring skill of football juniors

Authors

  • M. D. Furat Jabbar Saadallah كلية التربية الاساسية / جامعة ديالى
  • م.م. ثائر عامر عباس كلية التربية الرياضية / جامعة ديالى

DOI:

https://doi.org/10.23813/FA/2012/16/1/03

Abstract

The variable and the constant in developing the scoring skill with a ball
The goal of the research was to know the variable and fixed exercise to learn the fixed scoring skill
With football. Knowing the best exercise for scoring training from stability with football. I suppose
There are statistically significant differences 

In learning the skill of shooting from steadfastness in soccer, in favor of the post-test
The third chapter included the research methodology and field procedures, while the fourth chapter included a presentation
Analyzing and discussing the results reached by them. Developing the scoring skill of all team players is essential and important in the match

Due to the privacy of this game in the development that took place in the training process in this game
The game is for tactical and skillful performance in defense and attack. Football scoring is the outcome

The final effort of the team, so we find that all the players of the team must be skilled in scoring
Whether this player is a striker or a defender. Where the first chapter included the introduction and the importance of research


The research problem lies in the use of the researcher's principles. The researchers concluded 1- that the style
The (variable) exercise and the (fixed) exercise had a significant impact on developing the scoring skill
It was evident through the superiority in the post-tests 2 - The first experimental group
The same style (variable) was the best in learning the scoring skill.

Tathirasthaoddam my style variable and hard t develop the skill

Ahudav football
Search Tjrie the football players club Diyala to the junior class

between the pre and post test of the two groups

References

المصادر العربية :

١ .احمد صبحي حسين : القياس والتقويم في التربية الرياضية ، دار الفكر العربي ،

القاهرة ، ١٩٩٥.

٢ .اسامة كامل راتب : الاعداد النفسي للناشئين ، دار الفكر العربي ، القاهرة ،

. ٢٠٠١

٣ .بسطويسي احمد : اسس ونظريات الحركة ، ط١ ، دار الفكر العربي ، القاهرة ،

. ١٩٩٦

٤ .جمال صالح (واخرون) : التدريب الثابت والمتنوع في التهديف بكرة القدم ، كلية

التربية الرياضية ، جامعة بغداد ، بحث منشور في المؤتمر العلمي الرابع ،

. ١٩٩٨

٥ .جارلس هيوز ؛ كرة القدم ( الخطط والمهارات ) ، ترجمة : موفق المولى :

(الموصل ، مطابع التعليم العالي ، ١٩٩٠.(

٦ .عادل عبد البصير : التدريب الرياضي والتكامل بين النظرية والتطبيق ، مركز

الكتاب والنشر ، القاهرة ، ١٩٩٩.

٧ .عباس السامرائي : طرق التدريس في التربية الرياضية ، وزارة التعليم العالي ،

بغداد ، ١٩٨٩.

٨ .عصام عبد الخالق : التدريب الرياضي والتطبيقي ، ط٣ ، دار الكتب الجامعي ،

القاهرة ، ١٩٨٨ .

٩. .قاسم لزام صبر : اثر بعض طرائق التعلم في الاكتساب وتطور مستوى الاداء

في المهارات المغلقة والمفتوحة ، اطروحة دكتوراه ، جامعة بغداد ، ١٩٩٧ .

١٠ .كمال عبد الحميد ، محمد صبحي حسين : اللياقة البدنية ، مكوناتها الاساسية ،

الاعداد البدني ، طرق القياس ، ط١١ ، دار الفكر العربي ، القاهرة ، ١٩٩٧ .

العدد الثامن والاربعون . مجلة الفتح . شباط لسنة ٢٠١٢ أ.د. فرات جبار سعد الله

م.م. ثائر عامر عباس

-٣١٦ -

١١ .مفتي ابراهيم : التدريب الرياضي الحديث ، ط٢١ ، دار الفكر العربي ،

القاهرة ، ١٩٨٨ .

١٢ .وجيه محجوب : علم الحركة (التعلم الحركي) ، مطابع الكتب للطباعة والنشر

، الموصل ، ١٩٨٩ .

١٣ .وجيه محجوب : نظريات التعلم والتطور الحركي ، دار وائل للنشر ، ٢٠٠٢.

١٤ .وديع ياسين ، حسن محمد العبيدي : التطبيقات الاحصائية واستخدامات

الحاسوب في بحوث التربية الرياضية ، دار الكتب للطباعة والنشر ، الموصل ،

. ١٩٩٩

١٥ .يعرب خيون : التعلم الحركي بين المبدأ والتطبيق ، جامعة بغداد ، مكتب

الصخرة للطباعة ، ٢٠٠٢ .

١٦ .سامي الصفار ؛ الاعداد الفني بكرة القدم : بغداد ، مطبعة جامعة بغداد ،

. ١٩٨٤

Additional Files

Published

2023-08-08

How to Cite

[1]
أ.د. فرات جبار سعدالله and م.م. ثائر عامر عباس, “The effect of the two fixed and variable styles in developing the scoring skill of football juniors”, jfath, vol. 16, no. 1, pp. 1–16, Aug. 2023.