The effect of Posner's model using compatible exercises in improving transitional speed and learning some football skills
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/27/4/24Keywords:
Posner model, combinatorial exercises, transitional speed, soccer skillsAbstract
To study and know the effect of Posner’s model using combinatorial exercises in improving transitional speed and learning some skills in football. The researcher selected the research population from Baghdad Education / Al-Rusafa 3 Al-Amina School, which reached (179) students distributed among (4) groups of second-grade students. The average are (A, B, C, D) in a deliberate manner, as the researcher deliberately conducted a lottery to select (20) students from them in a random manner, and after arranging them in ascending order, they were divided in a systematic random manner into two groups (experimental and control) with (10) students from group (A). ) As an experimental group and (10) students from Hall (B) As a control group for each group, the researcher conducted equivalence and pre- and post-tests, and after implementing the experiment by applying the educational units according to the Posner model and using combinatorial exercises, the researcher deliberately conducted the post-tests and compared the results of the post- and pre-tests for the experimental and control groups. The results showed that the experimental group was superior to the control group in learning skills in the first place. The researcher recommended the necessity of using Posner's model along with the use of combinatorial exercises in teaching different academic levels and in other activities and games
References
الكبيسي، عبد الواحد حميد وفرحان محمد سامي ,(2013 )التقنيات الحديثة في التعلم والتعليم ، ط1 ،مكتبه المجتمع العربي للنشر والتوزيع، عمان، الاردن.
إسماعيل الغريب زاهد (2009 ),التعليم االلكتروني من التطبيق إلى االحتراف والجودة، ط1 ،عالم الكتب، القاهرة.
البكري , نـــعمة احمد (1011), تأثير برامج تعليمية في مهارات كرة الطائرة و بعض القدرات الوظيفية والبدنية ، أطروحة دكتوراه غير منشورة ، كلية التربية الرياضية ، جامعة بغداد .
بدر الخان , ترجمة الموسوي ، علي بن شرف وآخرون ( 2010 )
استراتيجيات التعلم الالكتروني ، ط1 ، حلب ، سوريا ، شعاع للنشر والتوزيع .
ثامر محسن وسامي الصفار,(1988),أصول التدريب في كرة القدم ، (مديرية دار الكتب للطباعة والنشر، جامعة الموصل.
جارلس هيوز , ترجمة موفق المولى (1991) ، كرة القدم الخطط والمهارة ، بغداد ، مطبعة التعليم العالي.
حنفي محمود مختار,(1989), الأسس العلمٌية فًي تدرٌب كرة القدم ، دار الفكر العربً ، القاهرة .
زهير الخشاب وآخرون (1999) كرة القدم ، ط1، الموصل ، دار الكتب للطباعة .
زيتون ، عايش محمود (2005),أساليب تدريس العلوم، ط1 ، دار
الشروق ، عمان.
عبد القادر زينل (2009) , المفاهيم التكتيكية الحديثة في كرة القدم ، ط1 ، مطابع شركة الأديب.
عايش محمود زيتون (2007):النظرية البنائية واستراتيجيات تدريس العلوم , دار الشروق للنشر والتوزيع , عمان .
. فرير ، كولن وآخرون : الترجمة : فارس حلمي ( 2011 ) تقديم علم
النفس الاجتماعي ، عمان ، األردن ، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة .
قاسـم لزام صبر,(2009), نظرية الاستعداد و تدريبات المناطق المحددة بكرة القدم ، ط1 ,المكتبة الرياضية ,بغداد.
-2 قاسم لزام صبر وآخرون ,(2005), أسس التعلم والتعليم وتطبيقاته في كرة القدم , بغداد , مطابع الجامعة .
محمد حسن علاوي ، محمد نصر الدين رضوان (2000), القياس في التربية وعلم النفس الرياضي ، القاهرة ، دار الفكر العربي.
مفتي إبراهيم حماد ، محمد صالح عبده الوحش (2000) أساسيات كرة القدم ، المنصورة ، مؤسسة مختار للنشر والتوزيع ، ص93 .
نجاح مهدي شلش,(2011), التعلم والتطور الحركي للمهارات الرياضية ، ط1 ، مطبعة الأيك للتصميم والطباعة، بغداد .
Driscoll، - Driscol M.(2012):”blinded learn: lets get beyond thehype sarahbiddlewilliams.comlarticlesldviscoll.(pd
Gordon, C. (2013). Sustaining motivation in a blended learning environment. Phd , dissertation. Unpublished. ROYAL ROADS UNIVERSITY (CANADA).
Owen,Bandelark,N,Beginnes,(1975) Buide to scove tanning and Couning pelher book ltd, london.
-Schmidt A.Richard and Craig A.Wrisberg .(2000),Motor Learning and performance , Human Kentics,
Strategies and lengeschal education higher of Indian in inglearn Blended)( 2014). (P .Bansal• studies and research applied of journal Chandigarh University). 2(Issue).3(V. . Chandigarh.
) -Wingard, Robin G. (2005). Classroom Teaching Changes in Web-Enhanced Courses: A Multi-Instructional Study. "Educause Quarterly". Nov. Retrieved September27,2005 from
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.