Evaluation of the practical side in the art education lesson in the preparatory stage from the point of view of its teachers
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2012/16/4/19Abstract
Abstract:
The goal of current research to identify the tool or
standard that is used by teachers and teachers of art education in
the evaluation of the performance of students in the study of art
education.
In order to achieve the objective of this research the
researcher used the descriptive method, and the research
community of teachers and teachers in the province of Diyala
and included a sample of the research on teachers
and schoolteachers, which lies within the area of the center of
Baquba.
Following the distribution of the search tool and collect the
results, the researcher that there is no tool or a fixed
standard agreed upon by the user of the sample in the evaluation
of student performance.
And recommended that the number of tool or
Fifty-first issue. Al-Fath Magazine. September 2012 Omar Qasim Ali
-509
-
standard by specialists in the field of art education adopted
by teachers in evaluating student wor
References
المصادر
١ .عايش ، احمد جميل ، أساليب تدريس التربية الفنية والمهنـة والرياضـية
،دار المسيرة للنشر ولتوزيع والطباعة ، الأردن ، عمان ، الطبعـة الأولـى ،
٢٠٠٨
٢ .احمد ، محمد عبد القادر ، طرق التدريس العامة ، مكتبة النهضة المصرية ،
مصر ، القاهرة ، الطبعة الثامنة ، ١٩٩٩
العدد الحادي والخمسون . مجلة الفتح . ایلول لسنة ٢٠١٢ عمر قاسم علي
-٥١٩ -
٣ .السعود ، خالد محمد ، مناهج التربية الفنية بين النظريـة والبيـدغوجيا ، دار
وائل للنشر والتوزيع ، الأردن ، عمان ، الجزر الأول ، الطبعة الأولى ، ٢٠١٠
٤ .العتوم ، منذر سامح ، طرق تدريس التربية الفنية ومناهجهـا ، دار المنـاهج
للنشر والتوزيع، الأردن ، عمان ، الطبعة الأولى ، ٢٠٠٧
٥ .أبو شعيرة ، خالد ، المدخل إلى التربية الفنية ، دار جريد، الطبعـة الاولـى
٢٠٠٦ ،ويكبيديا الموسوعة الحرة ، الانترنت
٦ .ليلى حسن إبراهيم ، ياسر محمود فوزي ، مناهج وطرق تدريس التربية الفنية
بين النظرية والتطبيق ، مكتبة الانجلو المصرية ، مصر ، القاهرة ، ٢٠٠٤
٧ .العزاوي ،رحيم يونس ، القياس والتقويم في العملية التدريـسية ، دار دجلـة
ناشرون وموزعون ، بغداد، ٢٠٠٨
٨ .النجار ، نبيل جمعة صالح ، القياس والتقويم منظور تطبيقـي مـع تطبيقـات
برمجة SPSS ، عمان ، دار الحامد للنشر والتوزيع ، ٢٠١٠
٩ .زكي ، لطيف محمد ، نظرية العمل في تـدريس الفنـون ، القـاهرة ، دار
المعارف للنشر والتوزيع ، ١٩٧٢ .
١٠ .وزارة التربية العراقية ، نظام المدارس الثانوية ، رقم (١ ، (مديرية مطبعة
وزارة التربية ، بغداد ، ١٩٧٧ .
http://www.ehow.com/how_5856087_achieve-principles- .١١
assessme primary-education.html
http://www.ehow.com/how_5821327_make-evaluation- .١٢
rubric-art-class.html
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 عمر قاسم علي

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.