THE INFLUENCE OF SUGGESTED CURRICULUM BY COOPERATIVE LEARNING STYLE ON FREESTYLE AND BACKSTYLE SWIMMING LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2013/17/2/07Abstract
THE INFLUENCE OF SUGGESTED CURRICULUM BY
COOPERATIVE LEARNING STYLE ON FREESTYLE AND
BACKSTYLE SWIMMING LEARNING
BY
M.D RASHWAN MOHAMMED JAFFAR
Abstract :
In order to advance in the level of physical Education
college students, especially they have activities, various methods
and measurements of teaching، therefore physical education
teacher must have good knowledge of teaching methods.
العدد الرابع والخمسون . مجلة الفتح . تموز لسنة ٢٠١٣ م. رشوان محمد الھاشمي
- ١٥١ -
The research importance appears in application of
cooperative learning style it is one of the effective styles to learn
through preparation in instructional curriculum for teaching the
research persons from students are first stage in sport education
collage: They learn these skill first، This curriculum implies
division students in groups and give them work to do together in
cooperative team working، each one in this groups knows his
role. This learning happened in comfortable circumstances
without tension and worry therefore the students have adapted in
this efficacious stage for performance improving.
After finishing of curriculum application the tests gave
them excellence result to use " cooperative learning style" in
comparison with " instruction style" therefore this style must use
to learn this skill and other skills for obtaining high level of
students
References
المصــــــادر & المراجــع
١ .اسامة كامل راتب :تعلیم للسباحة ط١، القاھرة ،دار الفكر العربي
.١٩٩٨،
٢ .بسطویسي احمد واخرون : طرق التدریس في مجال التربیة الریاضیة ،
جامعة بغداد ، ١٩٨٤.
٣ .توفیق احمد مرعي :الاجتماعي ضرورة اجتماعیة : (جامعة حلوان،
. (٢٠٠٧
٤ .خالد الغامدي : التدریس بطریقة التعلم التعاوني : (السعودیة ، وزارة
التربیة والتعلیم ،٢٠٠٨.(
٥ .خلیل ابراھیم سلیمان ، تأثیر استخدام التعلم التعاوني بطریقة التدریب
الدائري في تعلم بعض المھارات الاساسیة بالكرة الطائرة : (أطروحة
دكتوراه ،كلیة التربیة الریاضیة ، جامعة بغداد، ٢٠٠٣. (
٦ .علي الدیري : طرق تدریس التربیة الریاضیة في المرحلة الاساسیة :
(اربد ، دار الكندي للنشر والتوزیع ،١٩٩٩. (
٧ .قاسم لزام صبر : اثر بعض طرائق التعلم في اكتساب وتطور مستوى
الاداء في المھارات المغلقة والمفتوحة ، اطروحة دكتوراه ، جامعة بغداد
. ١٩٩٧
٨ .محمد علي القط:المبادى العلمیة للسباحة:الزقازیق،دار القبس للطباعة
وفصل الالوان،١٩٩٩
٩ .محمود داوود الربیعي ومحمود الحلیة ؛ استراتیجیات التعلم التعاوني
العامة : (عمان ،دار المیسرة للنشر ،٢٠٠٢. (
١٠ .موسكا موستن وسارة اشو ورث ؛ تدریس التربیة الریاضیة ،
(ترجمة) جمال صالح واخرون ، (مطبعة جامعة الموصل ، ١٩٩١. (
العدد الرابع والخمسون . مجلة الفتح . تموز لسنة ٢٠١٣ م. رشوان محمد الھاشمي
- ١٦٧ -
المصادر الاجنبیة
- smith , Karl, A : cooperative learning effect team work for
engineering classroom . university of minnesota cooperative
learning center Microsoft internet 1999 p1.
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 م. رشوان محمد الھاشمي

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.