اثر تقنيات الحاسوب في تدريس مادة الفسلجة لدى طلبة المرحلة الثانية قسم التربية البدنية وعلوم الرياضة
Keywords:
Technology, ComputerAbstract
Abstract:
The researcher dealt with the importance of educational technology and using computer in process education and huge development which happened. Many technologies appeared among modern technologies like computer. It opened the path for the teacher to educational means that help to increase the level of learning in Universities. The problem of the current study represents the necessity of using modern educational means which arouses the motive of students and their interests and prepares the opportunities of cooperation and play a positive active role.
The research aims to identify the effect of computer technology and choosing the method of teaching for physiology material. The hypothesis of the research shows that there is a statistical difference which is significantly intangible between pre-test and post-test for the experimental group and for the favour of the post-test. The researcher dealt with the theoretical study of research and used the experimental method for being suitable for the subject and aims of research. A sample has been chosen (39 students). The researcher used system design for individual group having pre-test and post-test as being suitable for the aims of research. After implementing and discussions the researcher reached to the following conclusions and recommendations:
- Conducting more studies by using modern educational technologies.
- Encouraging to conduct modern educational programs in the area of modern technology to develop the educational process.
The researcher recommended the following:
- The teachers interest in using modern technology in process of education and supporting them.
- Trying to save and store the lectures of studying materials in Universities so that students will be able to study them by using computers.
References
المصادر :
*ماجدة حميد كمبش ؛ تقنيات وتكنولوجيا في طرائق التدريس ،المطبعة المركزية –جامعة ديالى، 2012 .
*مصطفى عبد السميع محمد ؛ تكنولوجا التعليم-دراسات عربية ،جامعة القاهرة ،مركز الكتاب للنشر ،1999 .
*مصطفى عبد السميع محمد وآخرون ؛ تكنولوجيا التعليم ،عمان – دار الفكر للنشر والتوزيع ،2004 .
*محمد سمير سعد الدين ؛ علم وظائف الأعضاء والجهد البدني ،جامعة الاسكندرية ، الطبعة الثالثة ،2000 .
*لمياء حسن الديوان ، حسين فرحان الشيخ علي ؛ أصول تدريس التربية البدنية ،ط1 ،2016 .
*يحيى محمد نبهان ؛ استخدام الحاسوب في التعليم ،عمان – الاردن ،دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع ،2008 .
*يوسف احمد خليل ؛ رسالة ماجستير ، ( اثر كل من العرض التتابعي بالحاسوب والرسم الآني والمصورات الجاهزة للرسوم الاحيائية في تحصيل طالبات الصف الثاني المتوسط ) ،2004 .
*مصطفى عبدالسميع محمد ؛تكنولوجيا التعليم –دراسات عربية ،ط1 ،القاهرة ،1999 ،ص41 .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 مجلة الفتح

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
حقوق النشر والترخيص
تطبق مجلة الفتح للبحوث التربوية والنفسية ترخيص CC BY (ترخيص Creative Commons Attribution 4.0 International). يسمح هذا الترخيص للمؤلفين بالاحتفاظ بملكية حقوق الطبع والنشر لأوراقهم. لكن هذا الترخيص يسمح لأي مستخدم بتنزيل المقالة وطباعتها واستخراجها وإعادة استخدامها وأرشفتها وتوزيعها ، طالما تم منح الائتمان المناسب للمؤلفين ومصدر العمل. يضمن الترخيص أن المقالة ستكون متاحة على نطاق واسع بقدر الإمكان وأن المقالة يمكن تضمينها في أي أرشيف علمي.
لمزيد من المعلومات، يرجى متابعة الرابط: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.