Social media programs and their reflection on the aesthetic taste of the students of the University of Diyala
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/23/1/12Keywords:
media, reflection, aesthic, students, DiyalaAbstract
Find out a community programme employment in the development of aesthetic tasting.
-To check this goal, the researcher sets the subsidiary goals thereunder.
1-Identify the community programme with the students of Diyala University.
2-Identify the reversing effective range of the community programme of the aesthetic tasting level for Diyala University students considering the gender (male-female).
3-Identify of the effective range of the community programme of the aesthetic tasting level for the Diyala University students regarding the scientific specialist (scientific-arts).
The research depends on describing syllabus scanning study to design the procedures and researching tools. This is a more scientific syllabus relevant to the fulfillment of this research .
-The group of the research consists of the secondary classes at the colleges of Diyala University for the Academic Year 2017-2018.
With their number(4281)students distributed over (13)colleges .
Thus, indiscriminately selected specimen is taken from (6) colleges: (3) scientific and (3) arts and their amount to (150)students.
The questionnaire researching tools have been designed to collect the data and information from the research specimen including a sum of paragraphs about the importance of the community in the aesthetics of the tasting development of the University students. Then it aims to show it to a group of referees to check the truth and practice it twice to check it from the constant coefficient.
To show the results.
the researcher adopts the statistics bag to show the results (spss)to treat the data and information from the search specimen; the researcher has come up with the conclusions thereunder;
1-The students of secondary classes enjoy (generally) the scientific and art departments which belongs to the colleges of Diyala University to the extent they morally indicate in aesthetic tasting.
2-The students of secondary classes in scientific and art departments of Diyala University enjoy to the extent that morally indicates the aesthetic tasting regarding the gender (male and female).
References
المصادر:
ايهاب خليفة، حروب مواقع التواصل الاجتماعي، العربي للنشر والتوزيع، القاهرة: 2016 : 85-91.
بول هوبر، نحو فهم للعولمة الثقافية، تر: طلعت الشايب، المركز القومي للترجمة، القاهرة: 2011 : 99.
البياتي، عبد الجبار توفيق وزكريا اثناسيوس، الاحصاء الوصفي والاستدلالي في التربية وعلم النفس، مطبعة وزارة التعليم العالي، بغداد: 1977.
بيرنارمييج، الفكر الاتصالي من التأسيس الى منعطف الالفية الثالثة،: احمد القصوار، دار توبقال للنشر، الدار البيضاء، المغرب :2011 : 65 -66.
جي ديفيد فيلمان، كيف نتواصل،: هبه الشايب، المركز القومي للترجمة، القاهرة: 2016: 101-102.
حسن عماد مكاوي وليلى حسين السيد، الاتصال ونظرياته المعاصرة، الدار المصرية اللبنانية للنشر، ط6، القاهرة: 2006 : 23.
حسن عماد مكاوي، تكنولوجيا الاتصال الحديثة في عصر المعلومات، ط2، الدار المصرية اللبنانية، القاهرة، 1997، ص82.
حسني نصير، الانترنت والاعلام والصحافة الالكترونية، مكتبة الفلاح للنشر والتوزيع، الكويت، 2003، ص142.
خالد وليد محمود، شبكات التواصل الاجتماعي وديناميكية التغيير في العالم العربي، دار مدارك للطباعة والنشر، بيروت: 2011 : 85.
الخوالدة، محمود عبدالله ومحمد عوض الترتوري، التربية الجمالية – علم النفس الجمال، دار الشروق للطباعة والنشر، عمان: 2006.
عبد الرزاق الدليمي، الاعلام وشبكات التواصل الاجتماعي، دار الابتكار للطباعة والنشر، عمان: 2018 : 136-137-140
عبد الرزاق محمد الدليمي، الاعلام والعولمة، مكتبة الرائد العلمية، عمان، 2004، ص148.
محمد سعيد، ابو طالب، علم النفس الفني، دار مطابع التعليم العالي والبحث العلمي، الموصل: 1990.
محمد سيد فهمي، فن الاتصال في الخدمة الاجتماعية، ط2، دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر، الاسكندرية، 2010 .
مؤيد نصيف السعدي، فلسفة التواصل في موقع الفيسبوك، الناشرAlphaDoc، الجزائر: 2016.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.