A proposed method to organize the content of textbooks
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/2013/17/4/01Abstract
A suggested style for organizing contents of textbooks
By
Prof.Dr.Ali Matni Ali AL Anbiky
assist. teacher.SihamAbdGhaidan
Basic Education College / Diyala University
Abstract
There are a great difficulties, face the learners in acquisition
concepts, many studies comes out, that many mistakes are
done because of many factors. But the researchers thought
that the reason of these mistakes due to non using of the
Hierarchical organization of the concepts in building the
contents of textbooks.
The aim of this study is to put the theoretical background
for organizing contents of textbooks, by Hierarchical style of
concepts, and explain this style to be considered from
textbooks authors, and used it in future
References
المصادر
١.إبراھیم،فوزي طھ،ورجب أحمد الكلزة(١٩٨٦.(المناھج المعاصرة،ط٢ ،
مكتبة الطالب الجامعي،مكة المكرم’.
٢.الحمداني،موفقوآخرون(١٩٨٩.(قراءات في نظریات التعلم،ط١،مطابع
دار الشؤون الثفافیةالعامة،بغداد.
٣.العنبكي(١٩٩٦.(تاثیر التنظیم الھرمي للمفاھیم الفیزیائیة في مستوԩتعلمھا لدى
طلاب الصف الثاني المتوسط(اطروحة دكتوراه غیر منشورة)جامعة بغداد،كلیة
التربیة(ابن الھیثم).
٤.قلادة،فؤاد سلیمان(١٩٧٥.(أساسیات المناھج في التعلیم النظامي وتعلیم
الكبار،ط٢،مطبعة المصري،ألاسكندریة.
٥.ھندي،صالح ذیاب وآخرون(١٩٨٩.(تخطیط المنھج وتطویره،ط١ الشرق
الاوسط للطباعة،عمان.
gagne,R.M.The Conditions of Learning(1965). Holt,Rine
hart and Winston,Inc,Newyork
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 أ.د.عـلي مطني عـلي العنبكي، م.م.سھام عبد غـیدان المھداوي

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.