The impact of using fryer model in the google classroom educational platform on Creative Thinking of methods of teaching physical education course items

Authors

  • Botheina Abdul Khaliq Ibrahim College of Basic Education / University of Diyala
  • Noor Abdul Kareem Ahmed College of Basic Education / University of Diyala

DOI:

https://doi.org/10.23813/FA/26/3/1

Keywords:

Fryer model, Educational Platform Google Classroom

Abstract

E-learning is a style of education in delivering information to the learner , It uses modern communication mechanisms from a computer and its networks and  its multimediea , including sound , image , graphics , search mechanisms, and electronic libraries , As well as on line portals , whether remotely or in the classroom , That is the use of technology of all kinds to deliver information to the learner in the shortest time , least effort , and greatest benefit. Where universities generally relied on teaching according to electronic platforms due to health situation that the whole world has been through due to the corona pandemic , and use of teaching strategies and models across these platforms ,the fryer model is on the active learning strategies , Where active learning is based on the principle of learning by doing a deep understanding of the educational materal , asking questions and solving various problems . Curriculum and teaching methods experts emphasize active learning is one of the modern trends that take appositive role for the learner in learning , its gives the learner the opportunity to make decisions and practice thinking in its various forms . The researchers used the experimental method the design of the experimental and control groups . The sample was the third – year students in the department  of physical education and sport sciences/  Faculty of Basic education /Diyala university for the academic year 2020 -2021 , and their number (53) student and student , An exploratory experiment was conducted on a sample of students who are outside the research sample . then the curriculum was applied to the  research sample using educational units

References

أبو زينة ، فريد كامل ( 1992 ) : أساسيات القياس والتقويم في التربية ، ط1 ، مكتبة الفلاح ، الكويت.

الاقصري ، يوسف (2001) : الثقة بالنفس وكيف تقوي ثقتك بنفسك امام الاخرين ، دار الطائف للنشر والتوزيع ، القاهرة .

امبو سعيدي ، عبد الله بن الخميس والحوسني ، هدى بنت علي (2016) : استراتيجيات التعلم النشط 180 إستراتيجية مع تطبيق الأمثلة ، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة ،عمان .

براون، ديك(2010) : شخصيتك المبدعة في اتخاذ القرار ،ترجمة عادل كامل ، دار النشر الاهلية ، عمان .

بيدي ، كاظم رحيم (2016 ) : اثر استراتيجيتي المدرب واوجد الخطأ في اكتساب المفاهيم والتفكير الجغرافيين عند طلاب الاول متوسط، اطروحة دكتوراه غير منشورة، كلية التربية للعلوم الانسانية ، بغداد .

الجلالي , لمعان مصطفى ( 2011 ) : التحصيل الدراسي , دار المسيرة للنشر والطباعة , عمان , الاردن .

حمزة ، حميد مجيد (2002) : استخدام المجمعات التعليمية في تدريس مادة علم الاحياء لطلاب الصف الرابع العام واثرها في تحصيلهم واتجاهاتهم نحو البيئة ، رسالة دكتوراه غير منشورة ، جامعة بغداد ، كلية التربية ، ابن الهيثم .

الزاملي ، علي عبد جاسم ، عبد الله بن محمد الصارمي ، علي مهدي كاظم (2009) : مفاهيم وتطبيقات في التقويم والقياس التربوي ، مكتبة الفلاح .

الضامن ، منذر (2007) : اساسيات البحث العلمي ، دار المسيرة ، عمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــان .

ظاهر ، اميمة محمد (1999) : التحصيل الدراسي وعلاقته بمفهوم الذات لدى طلاب الثانوية الفني ، دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ الصف الاول الثانوي في مدارس دمشق ، رسالة ماجستير غير منشورة ، قسم الارشاد النفسي ، كلية التربية ، جامعة دمشق .

الراوي , خاشع محمود ( 2000 ) : المدخل الى الاحصاء , ط2 , جامعة الموصل , العراق .

الرحمن ، انور حسين ، عدنان حقي شهاب زنكنة (2007) : الانماط المنهجية وتطبيقاتها في العلوم الانسانية والتطبيقية ، دار الحكمة ، بغداد .

الزوبعي , عبد الجليل , ومحمد احمد الغنام ( 1987 ) : مناهج البحث في التربية , مطبعة بغداد , العراق .

عبد المتجلي ، محمد رجاء (1992) : الثقة بالنفس اساس بناء الشخصية ، مجلة الرابطة ،العدد337 .

عبد المجيد ، نبيل عبد الغفور و لفتة ساجدة جبار (2013) : القياس والتقويم ، ط1 ، دار الدكتور للعلوم الادارية والاقتصادية ، شارع المتنبي ، بغداد.

عبيدات ، ذوقان ، كايد عبد الحق وعبد الرحمن عدس ( 1998 ) : البحث العلمي مفهومه وأدواته وأساليبه ، ط1 ، دار الفكر، عمان .

عطية ، محسن علي (2018) : التعلم النشط استراتيجيات واساليب حديثة في التدريس ، دار الشروق للنشر والتوزيع ، عمان .

علام ، صلاح الدين محمود (2000) : القياس والتقويم النفسي والتربوي ، دار الفكر ، القاهرة .

العنزي ، فريح عويد (2001) : المكونات الفرعية للثقة بالنفس والخجل ، دراسة ارتباطيه عامليه ، مجلة العلوم الاجتماعية ، العدد 3 مجلد 29 ، الكويت.

العنزي ، عواد بن صغير (2012) : فعالية برنامج ارشادي في تنمية الثقة بالنفس لدى الايتام بالمرحلة المتوسطة ، رسالة ماجستير ، جامعة الملك عبد العزيز ، جدة .

العيسوي، عبد الرحمن (1974) : القياس والتجريب في علم النفس والتربية، دار النهضة العربية ، القاهرة .

الغامدي ، صالح يحيى (2009) : اضطرابات الكلام وعلاقتها بالثقة بالنفس وتقديرات الذات لدى عينة من طلاب المرحلة المتوسطة ، رسالة دكتوراه غير منشورة ، مكة المكرمة ، جامعة ام القرى .

الكيلاني ، عبدالله زيد ، نضال كمال الشريفين (2014) : مدخل الى البحث في العلوم التربوية والاجتماعية ، ط 5 ، دار المسيرة ، عمان .

ميخائيل اسعد يوسف (2000) ، الثقة بالنفس ، دار النهضة العربية ، القاهرة.

Published

2023-06-22

How to Cite

[1]
بثينة عبد الخالق ابراهيم and نور عبد الكريم أحمد, “The impact of using fryer model in the google classroom educational platform on Creative Thinking of methods of teaching physical education course items”, jfath, vol. 26, no. 3, pp. 1–12, Jun. 2023.