The impact of using fryer model in the google classroom educational platform on Creative Thinking of methods of teaching physical education course items
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/26/3/1Keywords:
Fryer model, Educational Platform Google ClassroomAbstract
E-learning is a style of education in delivering information to the learner , It uses modern communication mechanisms from a computer and its networks and its multimediea , including sound , image , graphics , search mechanisms, and electronic libraries , As well as on line portals , whether remotely or in the classroom , That is the use of technology of all kinds to deliver information to the learner in the shortest time , least effort , and greatest benefit. Where universities generally relied on teaching according to electronic platforms due to health situation that the whole world has been through due to the corona pandemic , and use of teaching strategies and models across these platforms ,the fryer model is on the active learning strategies , Where active learning is based on the principle of learning by doing a deep understanding of the educational materal , asking questions and solving various problems . Curriculum and teaching methods experts emphasize active learning is one of the modern trends that take appositive role for the learner in learning , its gives the learner the opportunity to make decisions and practice thinking in its various forms . The researchers used the experimental method the design of the experimental and control groups . The sample was the third – year students in the department of physical education and sport sciences/ Faculty of Basic education /Diyala university for the academic year 2020 -2021 , and their number (53) student and student , An exploratory experiment was conducted on a sample of students who are outside the research sample . then the curriculum was applied to the research sample using educational units
References
أبو زينة ، فريد كامل ( 1992 ) : أساسيات القياس والتقويم في التربية ، ط1 ، مكتبة الفلاح ، الكويت.
الاقصري ، يوسف (2001) : الثقة بالنفس وكيف تقوي ثقتك بنفسك امام الاخرين ، دار الطائف للنشر والتوزيع ، القاهرة .
امبو سعيدي ، عبد الله بن الخميس والحوسني ، هدى بنت علي (2016) : استراتيجيات التعلم النشط 180 إستراتيجية مع تطبيق الأمثلة ، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة ،عمان .
براون، ديك(2010) : شخصيتك المبدعة في اتخاذ القرار ،ترجمة عادل كامل ، دار النشر الاهلية ، عمان .
بيدي ، كاظم رحيم (2016 ) : اثر استراتيجيتي المدرب واوجد الخطأ في اكتساب المفاهيم والتفكير الجغرافيين عند طلاب الاول متوسط، اطروحة دكتوراه غير منشورة، كلية التربية للعلوم الانسانية ، بغداد .
الجلالي , لمعان مصطفى ( 2011 ) : التحصيل الدراسي , دار المسيرة للنشر والطباعة , عمان , الاردن .
حمزة ، حميد مجيد (2002) : استخدام المجمعات التعليمية في تدريس مادة علم الاحياء لطلاب الصف الرابع العام واثرها في تحصيلهم واتجاهاتهم نحو البيئة ، رسالة دكتوراه غير منشورة ، جامعة بغداد ، كلية التربية ، ابن الهيثم .
الزاملي ، علي عبد جاسم ، عبد الله بن محمد الصارمي ، علي مهدي كاظم (2009) : مفاهيم وتطبيقات في التقويم والقياس التربوي ، مكتبة الفلاح .
الضامن ، منذر (2007) : اساسيات البحث العلمي ، دار المسيرة ، عمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــان .
ظاهر ، اميمة محمد (1999) : التحصيل الدراسي وعلاقته بمفهوم الذات لدى طلاب الثانوية الفني ، دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ الصف الاول الثانوي في مدارس دمشق ، رسالة ماجستير غير منشورة ، قسم الارشاد النفسي ، كلية التربية ، جامعة دمشق .
الراوي , خاشع محمود ( 2000 ) : المدخل الى الاحصاء , ط2 , جامعة الموصل , العراق .
الرحمن ، انور حسين ، عدنان حقي شهاب زنكنة (2007) : الانماط المنهجية وتطبيقاتها في العلوم الانسانية والتطبيقية ، دار الحكمة ، بغداد .
الزوبعي , عبد الجليل , ومحمد احمد الغنام ( 1987 ) : مناهج البحث في التربية , مطبعة بغداد , العراق .
عبد المتجلي ، محمد رجاء (1992) : الثقة بالنفس اساس بناء الشخصية ، مجلة الرابطة ،العدد337 .
عبد المجيد ، نبيل عبد الغفور و لفتة ساجدة جبار (2013) : القياس والتقويم ، ط1 ، دار الدكتور للعلوم الادارية والاقتصادية ، شارع المتنبي ، بغداد.
عبيدات ، ذوقان ، كايد عبد الحق وعبد الرحمن عدس ( 1998 ) : البحث العلمي مفهومه وأدواته وأساليبه ، ط1 ، دار الفكر، عمان .
عطية ، محسن علي (2018) : التعلم النشط استراتيجيات واساليب حديثة في التدريس ، دار الشروق للنشر والتوزيع ، عمان .
علام ، صلاح الدين محمود (2000) : القياس والتقويم النفسي والتربوي ، دار الفكر ، القاهرة .
العنزي ، فريح عويد (2001) : المكونات الفرعية للثقة بالنفس والخجل ، دراسة ارتباطيه عامليه ، مجلة العلوم الاجتماعية ، العدد 3 مجلد 29 ، الكويت.
العنزي ، عواد بن صغير (2012) : فعالية برنامج ارشادي في تنمية الثقة بالنفس لدى الايتام بالمرحلة المتوسطة ، رسالة ماجستير ، جامعة الملك عبد العزيز ، جدة .
العيسوي، عبد الرحمن (1974) : القياس والتجريب في علم النفس والتربية، دار النهضة العربية ، القاهرة .
الغامدي ، صالح يحيى (2009) : اضطرابات الكلام وعلاقتها بالثقة بالنفس وتقديرات الذات لدى عينة من طلاب المرحلة المتوسطة ، رسالة دكتوراه غير منشورة ، مكة المكرمة ، جامعة ام القرى .
الكيلاني ، عبدالله زيد ، نضال كمال الشريفين (2014) : مدخل الى البحث في العلوم التربوية والاجتماعية ، ط 5 ، دار المسيرة ، عمان .
ميخائيل اسعد يوسف (2000) ، الثقة بالنفس ، دار النهضة العربية ، القاهرة.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.