among the teaching sataff from the viewpornt of students of the college of Education / Garmian University.
DOI:
https://doi.org/10.23813/FA/24/4/5Keywords:
Unwented or thodontic behaviorAbstract
The purpose of this study is to identify students opinions about the behavior of undesirable orthodontic verses used by faculty members in the faculty of education teaching at the college of education garmian university which included written tests and my achieve the goal of the study the researcher a questionnaire consisting of 21 paragraphs were verified validity and stability after it was ready and distributed to the examiners and then was unloaded data discharge and statistical processing the results of the study indicated that all students read were at a very high or high level high and only in some behaviors were preferences medium of the researcher made a set of recommendations in the light of the results of the study
References
باهي , مصطفى وفاتن النمر . التقويم في مجال العلوم التربوية والنفسية , مكتبة الانجلو المصرية , 1996 .
-جبران , علي : ورقة عمل بعنوان أنماء ثقافة الحوار بين طلبة الجامعات مقدمة الى مؤتمر الدور الثقافي في الجامعات الأردنية , جامعة الأميرة سمية للتكنولوجيا , الأردن , 2007
-الجدوع , فهد بن عبد لله . ظاهرة الرسوب في التعليم الجامعي في المملكة العربية السعودية , رسالة ماجستير غير منشورة , جامعة الملك سعود , 1999.
-الحصري , محمد وتوفيق مرعي . اتجاهات طلبة كلية الإسراء الخاصة نحو أساليب التقويم , مجلة العلوم التربوية والنفسية , المجلد 8 العدد الأول . 2007 .
-خليفة ,عبد المهيمن احمد . تقويم الاداء لأعضاء هيئة التدريس الجامعي وسبل تطويره من وجهة نظر طلبتهم , مجلة كلية التربية , الجامعة المستنصرية , العدد الثاني , 2016
-سليمان , شاهر خالد . ممارسات أعضاء هيئة التدريس في جامعة تبوك في تقيم تحصيل طلابهم في ضوء بعض المتغيرات , دراسة تقويمية , مجلة جامعة ام القرى للعلوم التربوية والنفسية , 2010 .
-السناد , جلال . اتجاهات طلبة الدراسات العليا نحو مدرسيهم و دراسة ميدانية في كلية التربية في جامعة دمشق , مجلة جامعة دمشق , مجلد 28 العدد 3-4 , 2012 .
-ألشيخي , هاشم بن سعيد. دور الأستاذ الجامعي في تحسين نوعية طرائق تقويم الطلبة وأساليبهم , مجلة الاتحاد الجامعات العربية للتربية وعلم النفس , مجلد 13 العدد 1, 2015 .
-فروهوالد , وولفجانج . ثقافة المعرفة أم سوق المعرفة , حول الايدولوجيا الجديدة للجامعة , مجلة فصلية للتربية المقارنة , ع 125 , مكتب التربية الدولي, اليونسكو . جنيف , المجلد 33 , العدد الأول , 2003 .
-محافظة , سامح .معلم المستقبل : خصائصه مهاراته كفايته , جامعة دمشق كلية التربية , 2009 .
-مقابلة , نصر ومعاوية أبو نزال . السلوكيات الغير مرغوبة لدى أعضاء هيئة التدريس من وجهة نظر الطلبة كلية جامعة اليرموك دراسة مسحية , المجلد 3 , 2013 .
-نصر , محمد علي . رؤى مستقبلية لتطوير أداء عضو هيئة التدريس , التعليم الجامعي العربي , المؤتمر السنوي الثاني عشر , جامعة عين شمس , مصر , 2005 .
- Menges , R . & Kulieke , M . satisfaction and Dissatisfaction in the College , classroom . higher Education ,1984 >
-Searles , W . E & NG , A comparison of teacher and principal perception of an outstanding Science teacher . Journal of Research in science teaching .1982 .
-Whitel . Efforts by departments of economics to asses teaching effectiveness : results of an informal survey . jounal of economic education . 1995.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 مناضل عباس قاسم
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.